PracaGrupypl.praca.dyskusjeUkrywanie wiedzy a zwolnienie w pracy › Re: Ukrywanie wiedzy a zwolnienie w pracy
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ukrywanie wiedzy a zwolnienie w pracy
    Date: Thu, 23 Aug 2007 11:57:34 +0200

    badzio pisze:
    > Witam,
    > tak sie w pracy zastanawiamy.
    > Jest sobie dwoch pracownikow, pan A i pan B. Obaj pracuja na
    > rownorzednych stanowiskach ale zajmuja sie praktycznie czyms innym. Pan
    > A jest specjalista w jednej dziedzinie, pan B w drugiej (dla jasnosci -
    > jeden jest specjalista od jednego jezyka programowania, drugi od
    > innego). Przychodzi nowy pracownik, ktory sie zajmowac oboma dziedzinami
    > przy czym nominalnym opiekunem tegoz pracownika jest pan B. Jako ze pan
    > B nie jest zbyt mocny w jezyku programowania ktorym zajmuje sie pan A,
> [...]
    Chyba do premii :) W końcu pan A podjął b. rozsądną decyzję, że nie
    będzie zarażał swoją niekompetencją innych.

    A tak na serio, to jakie wyniki ma pan A? Człowiek nie jest omnibusem i
    specem od wszystkiego (nawet w obrębie własnej specjalizacji) i ludzkie
    jest czegoś nie wiedzieć. Pytanie, co pan A zamierza ze swoją niewiedzą
    zrobić? Bo jeśli nic a ta powoduje, że maści różnorakie projekty, to nad
    zwolnieniem/szkoleniem/coachingiem/bla bla bla można się zastanawiać.

    Samej reakcji pana A nie traktowałbym b. serio. Powody takowej mogły być
    b. różne. Mógł się poczuć zagrożony, jego ego moglo zostać zachwiane,
    mógł podskórnie rywalizować z panem B, wreszcie pan B mógł wytknąć panu
    A niekompetencję w sposób nieprzyjemny. Powody mogą być różne a Ty
    widzisz tylko czubek góry lodowej. Łatwiej przecież użyć słynnej riposty
    wujka Staszka niż powiedzieć: "Twoja krytyka spowodowała, że poczułem
    się źle. Odczuwam teraz rozgoryczenie spodowowane tym, że poczułem się
    przez Ciebie zaatakowany. Twoja krytyka jednoznacznie przypomniała mi
    sposób, w jaki krytykowała mnie matka a właśnie jestem na etapie
    separacji. Być może projektuję teraz na Ciebie negatywne uczucia
    związane z matką, lecz na ten moment inaczej nie potrafię. Pozwól, byśmy
    dla autoprezerwacji odroczyli naszą wspólną naukę, do czasu aż uporam
    się z negatywnymi emocjami, jakie względem Ciebie odczuwam". :)

    Pozdr.
    M.

    --
    Kochana Mary!