PracaGrupypl.praca.dyskusjeUP a ubezpieczenie › Re: UP a ubezpieczenie
    From: "Jean" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: UP a ubezpieczenie
    Date: Thu, 27 Mar 2003 19:28:00 +0100

    > Czy są jakieś przepisy, które mówią, że muszę przejść na ubezpieczenie
    męża?
    > A co za tym idzie, czy miła pani miała prawo mi to nakazać?

    art.8 ustawy o powsz ub. zdr:
    ubezpieczeniu podlegaja
    15) bezrobotni nie podlegający ubezpieczeniu z innego tytułu,
    16) osoby pobierające zasiłek przedemerytalny lub świadczenie
    przedemerytalne oraz osoby nie pobierające zasiłku przedemerytalnego lub
    świadczenia przedemerytalnego z przyczyn określonych w art. 27 ust. 1 pkt
    3-5 i ust. 2 ustawy z 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu (Dz. U. z 2001 r. nr 6, poz. 56 i nr 42, poz. 475) nie
    podlegające ubezpieczeniu z innego tytułu

    gdzie innym tytulem jest ubezp u malzonka (zaklad pracy lub tez urzad pracy)
    oczywiscie urzad nie ma prawa zmuszac do takigo ubezpieczenia, ale wiadomo
    .... oszczednosci

    Jean