PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy

  • 41. Data: 2006-06-07 09:40:16
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikuj?cych do pracy
    Od: keisho <k...@w...pl>

    Jackare wrote:
    > Prowadze^ aktualnie rekrutacje^. Og^(3)oszenia posz^(3)y na grupy dyskusyjne i
    > portale internetowe.
    > Sposób nadsy^(3)ania zg^(3)oszen~ jest tragiczny.
    >
    > [...]

    A teraz przyklad z drugiej strony barykady: za kazdym razem kiedy
    wysylalem odpowiedz na ogloszenie o pracy od nowa pisalem LM na _to_
    konkretne stanowisko, do _tej_ wlasnie firmy. Czasami zajmowalo to
    naprawde kilka godzin pracy: napisanie, przeczytanie, poprawki,
    przeczytanie, nierzadko przestawianie szyku, znowu przeczytanie calosci.
    Czesto urywalem nocy kilka godzin aby napisac cos naprawde niebanalnego,
    tak od siebie, ale rownoczesnie nie koloryzowac za bardzo (; i oddac
    rzeczywisty stan rzeczy. W nazwach plikow dolaczanych do maila zawsze
    bylo moje imie i nazwisko oraz co to jest (cv czy lm), mimo konta na
    darmowym serwerze poprawnie byly skonfigurowane naglowki poczty z moim
    nazwiskiem w polu 'from'.

    Nigdy nie zdarzylo mi sie, abym otrzymal odpowiedz na tak wyslane
    zgloszenie. Oczywiscie, zeby bylo jasne, aplikowalem wylacznie na
    stanowiska w branzy o ktorej mam pojecie i spory dorobek, nie
    odpowiadalem tez na ogloszenia ktorych wymagan nie moglem z roznych
    powodow spelnic.
    W koncu prace znalazlem po tak zwanej znajomosci, bez wypisywania tego
    typu 'dziel'. I teraz nastepujace pytanie: czy tylko mialem pecha
    odpowiadajac na ogloszenia ktore faktycznie nie mialy na celu
    zatrudnienie pracownika?, czy moze, jak to onegdaj czesto sie zdarzalo,
    kandydat na dane stanowisko byl znany od poczatku a rekrutacja to byla
    tylko czysta formalnosc?, a moze po prostu zawsze trafialem do
    niepowaznych firm, ktore raczej szukaly leszczy za male pieniadze niz
    powaznego pracownika?
    Tego nie wiem i pewnie juz sie nie dowiem, bo obecnie wiedzie mi sie na
    tyle dobrze, ze raczej mysle o wlasnej dzialalnosci niz o pracy dla
    kogos innego.
    Takie podejscie rekrutujacych zupelnie zniecheca i IMO swiadczy o
    zenujacym ich poziomie, a przypadki jak Twoj sa w mniejszosci.

    --
    pozdrawiam
    keisho

    juz niedlugo: www.jubileria.pl <- swiat pieknej bizuterii

    mailme: wywal cyfry z adresu

  • 42. Data: 2006-06-07 09:46:34
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    > A jak za pomocą zunifikowanego wzoru CV rozpoznać indywidualne cechy
    > kandydata?
    > I jak wyobrażasz sobie wzór listu motywacyjnego?

    A wiesz ile procent polskich CV konczy w koszu bez nawet zerkniecia w IRL(znam z
    autopsji)? wiecej niz 95%.
    Application form jest tylko wstepnym arkuszem osobowym ,pozwalajacym na
    formalizacje pewnych wymogow. Rekrytacja zaczyna sie zawsze od rozmowy
    (najczesciej telefonicznej) z kandydatem.

  • 43. Data: 2006-06-07 09:48:01
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Wymyśl lepszy i mniej kosztowny system. Fajnie się krytykuje, ale wypadałoby
    > podać jakąś rozsądną alternatywę.

    zatrudnij eksperta. Na prawde sa ludzie ktorzy w 5 minut powiedza Ci wiecej o
    kandydacie niz Ty z setek CV i tysiecy testow.

  • 44. Data: 2006-06-07 09:55:53
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących d
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Aleksander Galicki <n...@n...com> wrote:
    > Moje osobiste uznanie dla tego, kto mi powie do kogo ta oferta byla
    > skierowana!

    dla amatorów - tylko amator "potrafi wszystko".

    > CV starzeje sie w ciagu 1.5 roku? ;-)

    teraz parę punktów usunąłbym dla skrócenia dokumentu, a dopisał nowe. No
    i może trochę poprawił gramatykę.

    B.

  • 45. Data: 2006-06-07 10:06:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MK napisał(a):

    > I tu się z Panią nie zgodzę. Proszę mi wytłumaczyć - w czym gorsza jest
    > darmowa skrzynka e-mail od tej płatnej? Dlaczego mam płacić za cos, co mogę
    > mieć "for free", i to z prawie identyczną funkcjonalnością?

    1. doklejane reklamy (nie każdy odbiorca twojego listu lubi mieć
    "czerwone stringi kup już teraz" w stopce maila od ciebie)

    2. czasem są zawodne - nie masz gwarancji że e-mail od ciebie wyjdzie, i
    że mail do ciebie dotrze.

    3. praktycznie wszystkie darmowe serwisy są co chwila na spamcopach i
    innych antyspamerskich, i wtedy poczta do serwerów które korzystają z
    blocklist nie dociera.

    4. jeżeli kogoś nie stać na 30-50zł rocznie na porządny e-mail (i
    ewentualnie dodatkowo ~60zł na własną domenę) to moze go nie stać na to
    żeby się np. porządnie ubrać do pracy :)

    p. m.

  • 46. Data: 2006-06-07 10:19:22
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    > A wiesz ile procent polskich CV konczy w koszu bez nawet zerkniecia w
    > IRL(znam z autopsji)? wiecej niz 95%.
    Nie wiem. Ale ciekawi mnie, skąd masz te dane? Mógłbyś wskazać lub opisać
    źródło?

    > Application form jest tylko wstepnym arkuszem osobowym ,pozwalajacym na
    > formalizacje pewnych wymogow. Rekrytacja zaczyna sie zawsze od rozmowy
    > (najczesciej telefonicznej) z kandydatem.
    Rekrutacja, wbijcie to sobie szanowni kandydaci do głowy, rozpoczyna się od
    opisu stanowiska i określenia kanałów poszukiwania. Dopiero te dwa powyższe
    decydują o tym, czy kandydata poszukuje się przez: portale ogłoszeniowe,
    usenet, head hunting, rekrutacje wewnętrzne, mailing, przesunięcia poziome,
    banki danych, outsourcing, ogłoszenia prasowe czy kanały nieformalne.

    A skoro jest to tak złożony proces - warto dołożyć wszelkich starań, by
    osoba dokonująca owego złożonego procesu, nie poczuła się ignorowana.
    Co można zrobić? Ano np. użyć takiego adresu e-mail, formy CV, doboru
    słownictwa, staranności językowej etc. by aplikacja świadczyła o
    kompetencjach kandydata a nie na odwrót.

    Warto zdać sobie sprawę, że w wielu firmach proces rekrutacji wygląda nieco
    inaczej - opis stanowiska nie jest nawet sformułowany na papierze i zamyka
    się w kilku słowach wypowiedzianych przez decydenta. Dobór kanałów odbywa
    się podobnie - szybko, tanio, bez zastanawiania się nad skutecznością.

    Warto, zwłaszcza w związku z opisanymi przez Ciebie 95% i powyższym faktem,
    dołożyć wszelkich starań, aby własna aplikacja nie znalazła się w owych 95%.
    Co można zrobić? Ano np. użyć takiego adresu e-mail, formy CV, doboru
    słownictwa, staranności językowej etc. by aplikacja świadczyła o
    kompetencjach kandydata a nie na odwrót.

    Bo, o ile dobrze rozumiem, jeśli wysłanie sztampowego CV, bez sprawdzenia
    pisowni, bez zastanawiania się nad stylem zajmuje, dajmy na to, 2 minuty i
    nie daje żadnych szans na pracę, to są to stracone 2 minuty. Więc po co
    tracić czas własny i osoby "po drugiej stronie łącza"?

    pozdr.
    m.

  • 47. Data: 2006-06-07 10:20:35
    Od: "Borys Badeno KING" <m...@w...pl>

> [...]
    > ewentualnie dodatkowo ~60zł na własną domenę) to moze go nie stać na to
    > żeby się np. porządnie ubrać do pracy :)

    Wiesz co duzo bzdetnych teorii slyszalem ale Ty pobijasz wszelkie rekordy

  • 48. Data: 2006-06-07 10:21:33
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    > zatrudnij eksperta. Na prawde sa ludzie ktorzy w 5 minut powiedza Ci
    > wiecej o kandydacie niz Ty z setek CV i tysiecy testow.

    Pewnie. Bo CV to element preselekcji a testy z założenia stanowią jedynie
    dodatek do wywiadu.

    Warto dowiedzieć się co nieco o tym, co się krytykuje.

    m.

  • 49. Data: 2006-06-07 10:27:18
    Od: "bakuuu" <b...@w...pl>

    > potrafisz mi pokazac jakiegos "real provider'a", ktory oferuje
    > wygodniejsza
    > zkrzynke niz gmail.com? :-)

    Chętnie bym sobie taką założył. Jest już dostęp publiczny ?

    pozdro
    bakuuu

  • 50. Data: 2006-06-07 10:31:35
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > słownictwa, staranności językowej etc. by aplikacja świadczyła o kompetencjach

    on laduja w koszu tylko dlatego ze w IRL prawie nikt nie oczekuje CV nie mowiac
    o LM.