PracaGrupypl.praca.dyskusjeTragiczna pomyłka? › Re: Tragiczna pomyłka?
    From: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tragiczna pomyłka?
    Date: Wed, 27 Apr 2005 14:20:42 +0200

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:opspv2v1bzz2c1mg@blaster...
    > Tak przy okazji - co sądzić o pomyśle wysyłania pod jeden adres, powiedzmy
    > trzech aplikacji, w poniedzialek, srode i piatek, wszystkich trzech
    > technicznie poprawnych, acz zrobionych według różnych szablonów (różna
    > czcionka, różna tabelka, styl chronologiczny lub inny)? Oczywiscie bylyby
    > to aplikacje personalizowane na daną firmę, z LM jak się należy, tak aby
    > nie było wątpliwości, że klient przypadkowo lub przez swoje
    > niezorganizowanie wysłał 3 razy to samo.
    > Pomysl jest malo oryginalny, wiec na pewno sa ludzie, ktorzy tak robia. I
> [...]

    Hmmm, trudne pytanie... Spójrzmy na to naukowo, a mianowicie przez pryzmat
    dysonasu poznawczego. Trzykrotne nadanie tego samego komunikatu (mail z CV),
    za każdym razem z użyciem innej kodyfikacji (oprawa graficzna) i tą samą
    treścią (fakty w CV) takowy z pewnością powoduje. I teraz, ponieważ
    dysonans generalnie zalicza się do zjawisk negatywnych (żeby mnie nie zjedli
    fanatycy dodam: w sensie takim, iż człowiek dąży do jego redukcji) HR
    podłączony do skrzynki e-mailowej kandydat@costamcos albo
    tu_wrzuc_cv@pracapraca dąży do jego zmniejszenia, co najprawdopodobniej
    (minimum zaangażowania) zaowocuje usunięciem drugiego i trzeciego maila
    (jako powodującego dysonans), albo dopytaniem "o so chosi?" (wersja mniej
    realna) albo dekodowaniem maili, czyli uruchomieniem procesów poznawczych
    (max. zaangażowania więc najmniej realne). Całość dywagacji pointuje
    powiedzonko "nadgorliwość jest gorsza od... ". :)

    pozdrawiam
    m.