PracaGrupypl.praca.dyskusjeTe chore pracodawcow wymagania... › Re: Te chore pracodawcow wymagania...
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Te chore pracodawcow wymagania...
    Date: Wed, 15 Oct 2003 09:47:45 +0200

    >Użytkownik "Tom" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Podanie takich wymogów w ogłoszeniu oszczędza kłopotu obu stronom.
    >Jeśli ustawa zabroni takiej treści ogłoszeń, to Cię uwalą na rozmowie
    >kwalifikacyjnej i uzasadnią to tym, że inny kandydat był lepszy
    >merytorycznie.

    To prawda, ale trzeba też zauważyć, że podawanie bardzo sztywnych wymagań
    może być także niekorzystne dla pracodawcy. Nie wiem czy to standardowa
    pocedura, ale parę lat temu w firmie robiącej dla mojego pracodawcy
    rekrutację pierwszy etap weryfikacji CV powierzono praktykantowi, który
    automatycznie odwalał życiorycy nie spełniajace kryteriów podanych w
    ogłoszeniu (np "wykształcenie wyższe") nawet nie analizując innych
    informacji. Ponieważ sytuacja na rynku pracy jest coraz gorsza,
    przypuszczam, że na jedno ogłoszenie przychodzi teraz naprawdę sporo ofert
    więc ten typ wstępnej selekcji może pewnie jest też stosowany.
    W tej systacji jest bardzo prawdopodobne, że idealny 37-letni kandydat nie
    zostanie zaproszony na rozmowę bo firma zażyczyła sobie najwyżej 35-latków.
    Co więcej, nawet jeżeli HR-owcy będą mieli do kryterium wieku dość
    elastyczne podejście, taki kandydat może w ogóle nie składać CV na ofertę
    która do niego pasuje bo jest np o rok za stary...
    Ale zgadzam się z tezą że regulacjami prawnymi problemy np preferownia
    ładnych i wysokich nie da się zlikwidować...
    POzdrawiam
    Paweł
    P.S. dla PiotraP:
    "Głowna Księgowa" to kobieta na stanowisku Głownego Księgowego, a nie jego
    żona, podobnie jak "salowa" to kobieta pracująca w szpitalu a nie żona
    sali... Żona księgowego to "księgowina" a córka to "księgowianka". Końcówki
    "-owa" "-ówna" nie są "sztywne", dlatego np córka Jemgi to Jemżanka a nie
    Jemgówna.....