PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta... › Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Date: Thu, 15 Sep 2005 12:17:57 +0100
    <s...@f...dsv.agh.edu.pl>

    On Thu, 15 Sep 2005 06:54:52 +0000 (UTC), Krzysztof Krasoń wrote:

    >Wiesz, niektórzy idą na uczelnie bo lubią się uczyć z danej dziedziny,
    >fascynuje ich to. (ci co szli pod rynek pracy to poszli na managierów
    >i ekonomistów)

    Wiem, ale jeśli ktoś poszedł na studia dla samej idei zdobywania
    wiedzy i wyłącznie z zamiłowania, to w porządku (ja przecież tego nie
    potępiam). Tylko, dlaczego po skończeniu studiów dziwi się że jest
    niedostosowany do rynku pracy? Proponuję spokojnie spojrzeć na swoją
    sytuację "z boku" i nie odbierać krytyki zbyt osobiście.

    Najlepiej postawić się w sytuacji pracodawcy, który widzi kogoś kto
    przez 5 lat zajmował się wyłącznie kontemplacją i kogoś kto przez
    studia przemknął, jednocześnie robiąc coś poza tym.
    I kogo teraz wziąć - osobę która ma mniejszą wiedzę teoretyczną, ale
    wie jak ją zastosować i ma do tego wiedzę i doświadczenia, których na
    uczelni zazwyczaj się nie zdobywa, czy kogoś posiadającego wyłącznie
    ogromną wiedzę teoretyczną? Kto przyniesie większy zysk?

    >Na wstępie jakieś 600-700 na ręke, później, o ciupinke więcej.

    Czyli jest tragicznie.

    >To już
    >budowlaniec więcej zarabia, co dla mnie jest śmieszne.

    Na zachodzie budowlańcy też chyba zarabiają więcej niż nauczyciele.

> [...]
    >też się nielubi uczyć (urwają się z zajęść itp. ;)
    >Poza tym, dość trudno jest zostać na uczelni, mamy nadmiar kadry, a jak
    >dodać do tego, że np. nie można zwolnić żadnego profesora (np. za stary
    >już jest, sam nie chce odejść, nic nie publikuje, ma skleroze itd.) to
    >jest wogóle tragicznie. Jak ktoś zostanie to musi być geniuszem. No
    >i zwykle zmuszają do pracy dydaktycznej, a nie każdy taką lubi.
    >A na koniec, pensja jest niewiele większa od tej nauczyciela (chyba, że
    >jesteś profesorem, ale do tego to się dochodzi paredziesiat lat)

    No to na zachód. Z tego co zaobserwowałem (pełno ogłoszeń na które
    ciągle się natykam), to jest zapotrzebowanie. Nawet w polskich
    gazetach zaczęli o tym pisać: http://tinyurl.com/8awjy
    Warunki finansowe są takie sobie, ale za to może być ciekawie po
    świecie się trochę poszwędać.

    --
    pozdrawiam
    Bremse