PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta... › Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    From: Sebastian Rusek <z...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Date: Wed, 14 Sep 2005 15:32:02 +0200
    Sender: marilion@uzytkownicy_idg

    Dnia Wed, 14 Sep 2005 13:30:34 +0200, Matrix napisał(a):

    > Przegladajac oferty w poszukiwaniu pracy od jakichs 4 miesiecy narazie
    > bez zadnego rezultatu zastanawiam sie skad sie biora specjalisci tak
    > poszukiwani w tych ofertach a raczej zastanawia mnie skad sie wezma w
    > przyszlosci ci specjalisci jak teraz absolwent uczelni technicznej nie
    > moze znalezc pracy bo brak mu doswiadczenia ? Czy tylko ja doszedlem
    > do takiego wniosku, ze niedlugo to tych specjalistow zabraknie bo nikt
    > nie chce dawac szansy mlodym aby mogli choc w czesci stac sie tymi
    > specjalistami ? nie oszukujmy sie ale prawda jest taka ze szkolenie
> [...]

    Kurde... weź mnie nie denerwuj. Mam 22 lata i 6 lat udokumentowanego
    doświadczenia w zawodzie. Może nie miałem najlepszych ocen w liceum (same 3
    za wyjątkiem dwóch 6 z informatyki i WFu;), studia 'przepycham' zaocznie
    (nie uważam żeby nie były nic nie warte - papier się przyda).

    Zawsze zaczyna się od czegoś niedużego. Co to sieć szkolna jest zła? Każdy
    nauczyciel informatyki pozwala na współpracę uczniow (no może poza
    nieszczęsnymi wyjątkami). Ja zaczynałem od administracji szkolnym serwerem
    Netware - jakoś mi się udało samemu nauczyć. Potem gdzieś komuś linux'a na
    SDI postawiłem (w sumie nie miałem na początku o tym zielonego pojęcia, ale
    po 3 miesiącach jakoś ruszył LAN zpod NATu, samba, apache i jakieś inne
    takie. Konfiguracja może nie była najlepsza, ale zawsze coś na początek) -
    to była malutka firemka prowadząca kursy komputerowe a ja właściciela
    znałem tylko przez kumpla, który był przez niego uczony więc nie ma tu co
    mówić o znajomościach. Potem jakieś drobne systemy zamówień w PHP. Zaraz po
    liceum zacząłem studia dzienne na kierunku, którego nazwy nie przytoczę;) i
    pracę jako administrator sieci i kilku serwerów w małej firmie IT. Od
    prawie roku pracuję jako administrator centrum danych (AS, BGP i inne
    'hi-teki';) w dość dużej firmie. Nie zarabiam najgorzej, pracuję na
    naprawdę dobrym sprzęcie i mam niezłe możliwości dalszego rozwoju.
    Żadnych znajomości same ogłoszenia o pracę i promowanie własnej osoby przez
    pracę.

    I co? Da się. Trzeba tylko chcieć.

    --
    Sebastian Rusek