PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa › Re: Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa
    Date: Sun, 20 Apr 2008 18:40:43 +1200

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message
    news:fudoja$7co$1@opal.icpnet.pl...

    > Myślę, że w szkołach powinno się już od podstawówki (poważnie!) uczyć
    > przyszłych pracowników sztuki skutecznego zdobywania pracy. To taka moja
    > myśl po lekturze kilku wątków, którą chciałbym się podzielić.

    Mysle, ze szkola w ogole powinna uczyc podstawowego zestawu "umiejetnosci
    zyciowych" (mozna by do tego wykorzystac przedmiot zwany wiedza o
    spoleczenstwie) - nie tylko autoprezentacji, ale i tego, jak sie zaklada DG,
    podstaw prawa pracy i umow cywilnych, rozumienia tresci umow (nie tylko
    zwiazanych z praca, ale i dotyczacych pozyczek, najmu i innych czesto
    spotykanych sytuacji), wyszukiwania informacji i kilku innych rzeczy, z
    ktorymi duza czesc spoleczenstwa slabo sobie radzi, a ktorych nieznajomosc
    potrafi powodowac przykre sytuacje.

    Ja w ogolniaku mialam - z powodu profilu klasy - przedmiot "ekonomia", ktory
    nie mial odgornie ustalonego programu, ale przyszedl go prowadzic pracownik
    naukowy z AE, dla ktorego bylo chyba to hobby (w dobrym znaczeniu tego
    slowa) i mogac swobodnie ustalic, czego bedzie uczyl, przerobil z nami mase
    takiego wlasnie praktycznego materialu. Klasa to chlonela, nawet ci, ktorzy
    nie mieli poza tym "kujonskiego" nastawienia.

    I.