PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy na wlasna reke (Holandia) › Re: Szukanie pracy na wlasna reke (Holandia)
    From: "Meg" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.regionalne.lodz
    Subject: Re: Szukanie pracy na wlasna reke (Holandia)
    Date: Mon, 9 Jun 2003 20:43:16 +0200

    Witam :)

    > Mała niespójność, z tego, co widzę - zbyt duża konkurencja
    > Polaków - a jak ona się wytworzyła, skoro nikt nie chce ich
    > zatrudnić (pomijając tych z niemieckimi paszportami)?

    Wiesz, sa tam polacy, ktorzy zalatwiaja sobie prace o wiele wczesniej i jest
    to praca legalna (a nie na czarno) - oni prace maja, to jedno. Czesto sa to
    ludzie ktorzy jezdza tam latami i wiedza co, gdzie i jak zalatwiac
    wczesniej.

    A dwa - Polak tez potrafi i mozliwe, ze Ci baaardzo wyrwali, moze z
    wiekszym szczesciem i dodatkowo z kasa na przetrwanie moga sobie pozwolic na
    miesiac poszukiwan. Mojemu bratu sie nie udalo. Pojechali na stopa i szukali
    przez dwa tygodnie..niestety nic nie znalezli, wiec wrocili. Ma on z kolei
    kolegow, ktorzy pojechali w 5-tke wlasnym samochodem (w sierpniu) i znalezli
    cos na dwa tygodnie--> po - 2,5 tygoniach poszukiwan.... wiec komus sie
    udalo.

    Opisalam to co opowiadal brat. Generalnie wszedzie mowili "nie" ! ;),
    czasami mowili, ze zatrudniliby, ale...boja sie kar i kontroli.....

    Ja oczywiscie zycze powodzenia ;) wszystkim smialkom i wieeelkiej mamony ;)

    Pozdrawiam,
    Meg.