PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy na wlasna reke (Holandia) › Re: Szukanie pracy na wlasna reke (Holandia)
  • Data: 2003-06-06 11:32:45
    Temat: Re: Szukanie pracy na wlasna reke (Holandia)
    Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc
    Bylismy w Holandii dwa razy z rzedu, 2 lata temu i 3.
    Najpierw truskawki - praca meczaca i nudna. Zarobilismy tyle, aby udalo nam
    sie przetrwac troche czasu i wybralismy sie nad morze polnocne, a dokladnie
    do Monster (okolice Hagi).
    Powiem tak, w pierwszym roku prace znalezlismy dosyc latwo, ale byly osoby
    ktore szukaly baaardzo dlugo. Wszystko zalezy od szczescia i uporu.
    Mieszkalismy na campingu Polanen, ceny niewygorowane, choc wlascicielka ma
    odchyly (z pochodzenia Polka !!, ale w zadnym razie prosze sie tym nie
    kierowac przy wyborze). Polecam ten camping poniewaz jest tam w miare cicho
    i spokojnie, a ze wzgledu na nieduzy obszar mozna szybko sie zadomowic.
    W drugim roku mimo, ze pojechlismy znacznie wczesniej (przelom czerwca i
    lipca) to z praca bylo bardzo zle. Wszedzie pelno ludzi (polacy, rosjanie,
    ukraincy, czesi). Problem ze znalezieniem miejsca na campingu (niektorzy
    siedza juz tam od marca). Poza tym plantatorzy mowili o wzmozonych
    kontrolach policyjnych i wiekszych karach.
    W koncu udalo sie nam cos znalezc, ale nie byly to kokosy. Prace przez 2.5
    miesiaca zmienialismy chyba z 5 razy.

    Podsumowujac. Na pewno nie nalezy wierzyc w zapewnienia, ze praca na nas
    czeka. Bzdura kompletna.
    Tak jak pisalem wczesniej, wszystko zalezy od szescia, znajomosci i uporu.
    Aha, zeby byla jasnosc. Pisze o pracy przy truskawkach, w szklarniach przy
    papryce, pomidorach i kwiatkach.
    Jesli ktos zna dobrze jezyk, chyba lepszym wyborem bedzie wyjechanie do
    Amsterdamu i poszukanie pracy w barach lub Coffe Housach badz Coffe Shopach.
    niz szukanie jej w szklarniach.

    Pozdrawiam, Łukasz

    http://www.gazeta.pl/usenet/