PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukam pracy i nic? › Re: Szukam pracy i nic?
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukam pracy i nic?
    Date: Wed, 24 Nov 2004 10:07:30 +0100

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:co1hu9$sd6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int> napisał w
    > wiadomości news:co1dlp$2nfa$1@mamut1.aster.pl...

    > pracować

    Wlasnie praca jako wolontariusz jest niezwykle ceniona w wiekszosci
    miedzynarodowych korporacji. Choc raczej w trakcie nauki, nie po niej.

    > Może wynikać to z tego, że zarządzający korporacjami zagranicznymi (czyli
    > zagraniczniacy przynajmniej gdzies tam w centralach) startowali na rynku
    > pracy z 5% bezrobociem i do tego byli wykształceni za pieniądze rodziców w
    > jakichs Harvardach czy Oxfordach więc wychodzą z załozeni, że jak ktoś
    idzie
    > pracować fizycznie to gość jest bez ambicji z zanizona samooceną i w ich
    > debesciarskiej korporacji się nie sprawdzi.

    Nasza hipotetyczna Miedzynarodowa Korporacja chce najlepszych z najlepszych.
    Prawda jest taka, ze i przy 40% bezrobociu ci _naj_lepsi zawsze znajda prace
    i to niezla. I o ile ktos nie jest swiezym absolwentem, to lista miejsc
    pracy z CV stanowi wazniejsza podstawe do oceny kandydata niz jego
    wyksztalcenie i deklarowane umiejetnosci - bo jest informacja o tym, jak
    kandydata zweryfikowal rynek i jest to informacja obiektywna w
    przeciwienstwie do tego, co kandydat o sobie pisze.

    A teraz: ja nie bronie MK. One sa rozne. Bywaja wsrod nich naprawde dobre
    miejsca do pracy, bywaja kafkowskie koszmary. Nie musi byc niczyim celem
    zyciowym pracowac w MK. Jesli ktos nie celuje w ten segment rynku, to moze
    sobie olac wszystko, co napisano w tym watku nt. planowania kariery i isc
    pracowac tam, gdzie sie da. W innym segmencie pracodawcow gotowosc do
    podejmowania sie wszelkich prac bedzie, jak ktos wspomnial, plusem. Ale nie
    w typowej MK.

    I MK sie maja dobrze z taka polityka :) niezaleznie od tego, kto sie na nie
    bedzie obrazal.

    I.