PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkolenia płatne czy nie?

  • 1. Data: 2006-09-20 18:03:58
    Temat: Szkolenia płatne czy nie?
    Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>

    Witam
    Jak wygląda sprawa szkoleń pracowników? Czy w kodeksie pracy można
    przeczytać na ten temat, a konkretnie czy szkolenia są płatne czy też nie?
    Szukam wszędzie i jakoś opornie mi idzie.
    Bardzo proszę o pomoc

    --
    Aga

  • 2. Data: 2006-09-20 18:06:28
    Temat: Re: Szkolenia płatne czy nie?
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1kwrb8jl9r638.dlg@chomik1979.pl>
    chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> pisze:

    > Witam
    > Jak wygląda sprawa szkoleń pracowników? Czy w kodeksie pracy można
    > przeczytać na ten temat, a konkretnie czy szkolenia są płatne czy też
    > nie?

    To zależy jakie szkolenia i jaki pracodawca. Jeśli pracodawca jest chojny,
    to zapłaci, a jeśli nie, to buli się z własnej kieszeni. Nie ma żadnych
    reguł i prawideł. No chyba, że chodzi o szkolenia BPH, wtedy zawsze płaci
    pracodawca.
    A w ogóle to cześć Aga :)

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-20 18:12:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 20:03:58 +0200, chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam
    >Jak wygląda sprawa szkoleń pracowników? Czy w kodeksie pracy można
    >przeczytać na ten temat, a konkretnie czy szkolenia są płatne czy też nie?

    Jakie szkolenia - obowiązkowe czy dobrowolne? Płatne przez pracownika czy
    pracodawcę?

    Poczytaj jak zadawać pytania: http://rtfm.bsdzine.org

  • 4. Data: 2006-09-20 18:27:26
    Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>

    Dzisiaj *Nixe* napisał(a),a było to tak:

> [...]
    > to zapłaci, a jeśli nie, to buli się z własnej kieszeni. Nie ma żadnych
    > reguł i prawideł. No chyba, że chodzi o szkolenia BPH, wtedy zawsze płaci

    Chodzi o szkolenia pracowników podnoszące kwalifikacje. U mnie w robocie
    mamy szkolenie co tydzień, które trwa 2 godziny. Szkolenie odbywa się poza
    czasem pracy. Jest płatne.

    Moja bratowa szkolenie w swojej robocie też ma co tydzień, które trwa 4
    godziny. Po godzinach pracy odbywa się. Jest bezpłatne.
    Dlatego pytam się czy jest jakiś paragraf , który jasno określa jak to
    powinno wyglądać.

    > A w ogóle to cześć Aga :)

    Witam.:-))

    --
    Aga, Maciuś ( 21.06.2002)
    http://agako.fotosik.pl/albumy/35299.html

  • 5. Data: 2006-09-20 18:35:29
    Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>

    Dzisiaj *Sławomir Szyszło* napisał(a),a było to tak:

    > Jakie szkolenia - obowiązkowe czy dobrowolne?

    Obowiązkowe. Robione przez pracodawcę.
    Czy pracodawca powinien zapłacić za czas spędzony na szkoleniu czy też nie?
    ( chodzi o szkolenie, które odbywa się po godzinach pracy)

    > Poczytaj jak zadawać pytania: http://rtfm.bsdzine.org

    Następnym razem postaram się jaśniej. Masz rację. Przepraszam.

  • 6. Data: 2006-09-20 19:41:30
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1qzy98bzji58u.dlg@chomik1979.pl>
    chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> pisze:

    > Obowiązkowe. Robione przez pracodawcę.
    > Czy pracodawca powinien zapłacić za czas spędzony na szkoleniu czy
    > też nie? ( chodzi o szkolenie, które odbywa się po godzinach pracy)

    Zatem szkolenie jest obowiązkowe, nie można go uniknąć i odbywa się po
    godzinach pracy, tak?
    Jeśli tak, to szkolenia opłaca pracodawca, a czas szkoleń traktowany jest
    jako nagodziny i tak też powinien być opłacany.

    To jest moje zdanie. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.
    Więcej doczytaj sobie tutaj -
    http://www.oficynamm.pl/start.php?NR=33&ONE_N=173&OD
    =50&POD=0

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2006-09-20 19:43:10
    Od: "chojny" <c...@i...pl>

> [...]
    > ^^^^^
    > żadnych reguł i prawideł. No chyba, że chodzi o szkolenia BPH, wtedy

    Jeszcze nie jestem pracodawca, ale moze kiedys...:)

    pozdrawiam
    chojny

  • 8. Data: 2006-09-20 20:09:19
    Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl>

    Dzisiaj *Nixe* napisał(a),a było to tak:

    > To jest moje zdanie. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

    Takie jest też moje zdanie i dlatego potrzebuję konkretnego paragrafu na
    potwierdzenie.

    > Więcej doczytaj sobie tutaj -
    > http://www.oficynamm.pl/start.php?NR=33&ONE_N=173&OD
    =50&POD=0