PracaGrupypl.praca.dyskusjeSystem akordowy vs. nadgodziny › Re: System akordowy vs. nadgodziny
    From: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: System akordowy vs. nadgodziny
    Date: Mon, 30 Jul 2007 14:35:55 +0000 (UTC)

    Jackare <j...@B...pl> napisał(a):
    > Imho rozwiązanie jest proste:
    > 1. Podnieśc normę śrubek ilośći za godziny standardowe (oczywiście bez
    > zmiany wynagrodzenia na standardowe 8 godzin). Jeżeli wszyscy się wyrabiają
    > bez bólu to znaczy że norma jest ustawiona zbyt nisko.

    Odpada. Obecna norma jest dobrana do najtrudniejszego rodzaju śrubek, gdzie
    chodzi o to, żeby robiący się nie spieszył i zachował jak najlepszą jakość.
    Oczywiście nie wszyscy robią przez cały czas ten akurat rodzaj zadań, ale
    jeśli akurat go robią, to chodzi o to, żeby ich nie poganiać.

    > Jeśli więc
    > posiadanie rezerwy wydajności nie jest dla firmy jakimś krytycznym
    > parametrem (a są fimy dla których jest), mozna tą wydajność podnieść
    > zmianą normy.

    To także - wszystko się kręci tak, że w przypadku łatwiejszych zadań wszyscy
    upychają mniejsze zadania w przerwach robienia większych. Jeśli podniesie się
    tę normę i wszyscy zaczną odmawiać upychania małych zadań między większymi
    (bo większe będą tak zaplanowane, że wypełnią im cały czas), nastąpi
    katastrofa.

    > 2. Podnieść stawkę za śrubki ponadnormatywne, jednym ruchem mozna wtedy
    > załatwic sprawę premii i nadgodzin. Jezeli pracownik wyrobi ponadnormatywna
    > ilość w 8 godzinach - ma premię, jeżeli będzie siedziec dłuzej, to do 8
    > godzin ma premie a powyżej nadgodziny.

    To już się dzieje, jest wyższa stawka od przekroczenia pewnej wartości, ale
    wartość od której stawka rośnie =/= norma etatowa. Może należałoby to zrównać?

    > Najważniejsze w tym wszystkim jest wg mnie aby wyjść od podniesienia normy
    > za standardowe 8 godzin.

    Tego właśnie wolałabym uniknąć.

    --
    JoP