PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Wed, 30 Nov 2005 15:21:06 +0100

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości
    news:dmirrr$s6v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja tylko piszę o istnieniu prostej prawdy, że te sprawy bardzo zależą od
    > warunków gospodarczych i prawnych wokół. Porównaj zarobki sprzątaczki w
    > Danii i BurkinaFaso. Dla uproszczenia obie niech będą fachowe i dokładne.
    > Interesujący jest też stosunek cen na rynku do zarobków. W Danii
    > sprzątaczka spokojnie wyżyje ze swoich zarobków, w Polsce nie tylko
    > sprzątaczka ale i niejeden magister wyżyć nie może. Wiele polskich cen
    > jest wyższych niż "na zachodzie", a pensje... To caaały wielki i
    > skomplikowany system, którego nasze radosne pisanko ledwie muska po
> [...]

    Ta Burkina Faso to pewnie stad, ze w rankingu korupcyjnym znalezlismy sie
    tuz obok tego kraju i garstki innych afrykanskich? :)

    Jest cos takiego jak poziom rozwoju gospodarczego, owszem. Tylko ze tego sie
    nie da szybko nadrobic, nawet przy wspanialym zarzadzaniu, bo to zaleglosci
    z dziesiecioleci i wiekow. Rozsadne jest dopasowanie otoczenia prawnego i
    administracyjnego do tego, na co nas stac w tej chwili i jesli podstawowym
    problemem jest niski poziom rozwoju gospodarczego i brak kapitalu, to skupic
    wszystkie sily na tym. Na pewne luksusy nas jako panstwa w tej chwili nie
    stac i mozna je sobie fundowac tylko przez zadluzanie sie, a te dlugi kiedys
    trzeba bedzie splacic. Dlug Polski jest juz w "czerwonej strefie", w ktorej
    zarowno UE, jak i polskie ustawodawstwo wymaga podjecia dzialan
    zapobiegawczych. Jeszcze zeby to szlo na inwestycje, ktore przyniosa taki
    zysk, ze splaci sie i jeszcze zostanie... ale spora czesc tego idzie na
    konsumpcje (np. łatanie ZUSu).

    Nie wiem, czy ogladales sobie dane o dlugach PL - tak okolo 2020 jest
    olbrzymia gorka do splacenia, bo rzady pozaciagaly dlugoterminowe kredyty
    wychodzac z zalozenia, ze w ten sposob oni zrobia komus dobrze teraz, a
    splata bedzie sie martwic inna partia, a nawet jesli jesli ta sama, to inni
    ludzie, na ktorych spadnie gniew nieswiadomego ludu.

    Chiny wiedza, na co je stac, a na co nie stac i socjalu nie maja. Stawiaja
    na szybki rozwoj gospodarczy, nawet z towarzyszacymi temu kosztami (takze w
    ludziach). I za te kilkadziesiat lat okaze sie, jak im to wyszlo na dobre.

    I.