PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo Pracy

  • 21. Data: 2005-02-05 00:15:42
    Temat: Re: Swiadectwo Pracy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ctr4lq$dqp$1@news.onet.pl...

    > a mogę żądać wpisania w świadectwo wyrok sądu pracy mówiący że mnie
    > zwolniono bezskutecznie

    Jestem zmuszona prosić o wybaczenie za udzielenie częściowo
    niepoprawnej odpowiedzi. Możesz żądać, aby pracodawca wpisał do
    świadectwa pracy informację o wyroku sądowym uznającym naruszenie
    przepisów przy rozwiązaniu umowy o pracę.

    Pod linkiem:
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=50
    znajduje się tekst, którego fragment poniżej:

    "Zgodnie z § 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści
    świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania
    (Dz. U. Nr 60, poz. 282), w razie prawomocnego orzeczenia sądu pracy
    o przywróceniu pracownika do pracy lub przyznaniu mu odszkodowania z
    tytułu niezgodnego z przepisami prawa wypowiedzenia umowy o pracę lub
    jej rozwiązania bez wypowiedzenia, pracodawca, na żądanie pracownika,
    jest obowiązany uzupełnić treść wydanego mu uprzednio świadectwa pracy
    o dodatkową informację o tym orzeczeniu.
    Jeżeli jednak prawomocne orzeczenie sądu pracy o przywróceniu
    pracownika do pracy lub przyznaniu odszkodowania zostało wydane w
    związku z rozwiązaniem przez pracodawcę umowy o pracę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika, z naruszeniem przepisów o
    rozwiązywaniu w tym trybie umów o pracę, pracodawca jest obowiązany
    wydać pracownikowi niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu trzech
    dni od dnia uprawomocnienia się orzeczenia, nowe świadectwo pracy
    zawierające informację o rozwiązaniu umowy o pracę za wypowiedzeniem
    dokonanym przez pracodawcę, powołującą art. 97 § 3 Kodeksu pracy (§ 5
    ust. 4 rozporządzenia)."

    O poprawienie końcowej daty zatrudnienia możesz wystąpić do pracodawcy
    mimo upływu 7-dniowego terminu od wydania świadectwa pracy i
    pracodawca jest obowiązany wpisać poprawną datę. Jeżeli pracodawca nie
    uwzględni Twojego wniosku, zwróć się do PIP z prośbą o interwencję.

    wa

  • 22. Data: 2005-02-05 09:38:21
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    ..a stare świadectwo oddaję czy zatrzymuję na pamiątkę ;-)) ?
    serdeczności

  • 23. Data: 2005-02-06 17:59:20
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia J&B <j...@w...pl> wystukał[a]:
    > witam
    > ..a stare świadectwo oddaję czy zatrzymuję na pamiątkę ;-)) ?

    ztcw to pracodawca powinien zniszczyć swoją kopię starego świadectwa, a
    ty możesz zatrzymać na pamiątkę ;) Nie może wymagać od ciebie zwrotu.
    Tylko żeby potem oryginały nie myliły.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --