PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadczenie emerytalne z Niemiec

  • 1. Data: 2003-01-03 13:59:33
    Temat: Świadczenie emerytalne z Niemiec
    Od: "Robert Jendraszyk" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Słyszałem że można uzyskać zza granicy (np. Niemcy) emeryturę gdy
    przepracowało się jakiś okres. Czy ktoś wie cokolwiek na ten temat? Ktoś zna
    jakieś adresy stron internetowych gdzie można się dowiedzieć co robić i jak?
    Nie mam pojecia jak się wogóle do tego zabrać a jak wiadomo dzisiejszy
    emeryt szuka pieniędzy wszędzie bo ich po prostu nie ma (ja też ich nie
    mam).
    Dzięki

  • 2. Data: 2003-01-03 16:11:16
    Temat: Re: Świadczenie emerytalne z Niemiec
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Robert Jendraszyk" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:av453k$ht8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Nie mam pojecia jak się wogóle do tego zabrać a jak wiadomo dzisiejszy
    > emeryt szuka pieniędzy wszędzie bo ich po prostu nie ma (ja też ich nie

    Jeżeli oficjalnie na terenie byłej NRD, to sprawa jest prosta, należy
    świadectwo pracy przekazać do ZUS, on wszystko załatwia i posredniczy.

    Wiesiek