PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia i ich poziom a praca › Re: Studia i ich poziom a praca
    From: "PawełW" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studia i ich poziom a praca
    Date: Tue, 22 Jul 2003 14:36:00 +0200

    > A w UE jest inaczej, też kupa ludzi wykształconych jest. I co? Są na
    > wyższym szczeblu drabiny ewolucyjnej? Na pocieszenie powiem Ci , że ja
    > jestem po zaocznych, uważam ze mam potencjał...i co z tego?
    Ja jestem po dziennych, po podyplomówce i po krótkim okresie pracy ((1,5
    roku) mam potencjał i zdolności :) i też nic :).

    >W zartudnieniu
    > nie tkwi problem w przesyceniu rynku ludzi z papierami, tylko w tym że są
    > wszędzie chore układy.
    Po części się zgodzę ale poziom nadal na studiach marny i to tego nie
    zmieni.

    > Kiedyś chociaż w sektorze prywatnym tego nie było.
    > Tak na marginesie, wiekszość tych co studiuje dla papieru nie pracuje
    potem
    > w zawodzie. Ja żeby stać sie pełnoprawnym inżynierem potrzebuje jeszcze 3
    > lata stażu i 2 cięzkie egzaminy państwowe. A wcale tak chętnie
    egzaminatorzy
    > nie chcą nas przyjąć do swego grona...
    Powodzenia na egzaminach.
    Myślisz, że elektrykom uprawnienia SEP na stosunkowo najbardziej dochodowe
    pomiary to rozdają od ręki?
    A tak ( to teraz robię jako informatyk (zgadza się z kierunkiem
    podyplomówki) i nie studiowałem tylko dla papieru. I wiesz w czym był
    problem jako automatyk nie miałem dostępu do wiedzy i sprzętu to co nam
    dawano na studiach dopasowane było głównie dla tych, którzy chcieli sie
    prześlizgnąć. Tu niestety nie ma sie w domciu zaawansowanego sterownika do
    zabawy, z kompem jest prościej.

    >Jak tak dalej pojdzie, to będę musiał
    > zmienić zawód i sprzedawać pomidory bez uprawnien.Może to i dobrze, bo
    > budownictwo nie dużo różni się od polityki...
    Jak tak dalej pójdzie to wszyscy będziemy musieli coś takiego lub podobnego
    zrobić..

    Pozdrawiam
    PawełW.