PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Mon, 24 Jan 2005 19:51:22 +0100

    W wiadomości news:ct32f3$mkd$2@inews.gazeta.pl Piotr Kreglicki

    > Żadna kwota nie będzie prawidłowa bo każdy inaczej rozumie "godziwie" i
    > minimalny standard.
    > Poza tym weź pod uwagę różnice w kosztach życia w różnych częściach
    > kraju. 1700 zł w Wawie to nie to samo co 1700 zł w Suwałkach, Przemyślu
    > czy jakiejś małej mieścinie. Ustalenie takiego minimum dla całego kraju
    > raczej mija się z sensem.
    A jednak istnieje. Wynosi 824 zł.
    Wiele rzeczy w naszym kraju ustala się kwotowo (niektóre taksy urzędowe
    np.), ale może praktyczniej byłoby procentowo (jak podatki :)), a może
    wskaźnikowo (renty, emerytury, zasiłki itp.). Albo w sposób kombinowany.
    Może taka "godziwa płaca minimalna" powinna być obliczana wg jakichś
    wskaźników terytorialnych. Nie wiem, to luźne dywagacje.
    Ale na pewno nie powinno być tak, że człowiek pracujący na pełnym etacie 40
    h/tydz., płacący wszystkie podatki i składki otrzymuje do ręki tyle, że nie
    jest w stanie się z tego samodzielnie utrzymać.

    Jotte