PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: Mo <l...@g...nie-smiec>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Mon, 24 Jan 2005 18:08:44 +0100

    Ktoś (futszaK, a któżby!) wyklepał:
    > Sun, 23 Jan 2005 17:42:55 +0100, użyszkodnik Piotr Kreglicki

    > dziwiłbyś się
    >
    > autentyczny cytat z pewnego pracodawcy na temat pewnego specjalisty:
    >
    > "Robert nie jest moim pracownikiem chociaż bardzo bym tego chciał"

    Twój przykład jest dokładnie odwrotny - na dane miejsce jest konkurent
    (nawet jeśli niezainteresowany). I ilustruje dokładnie sytuację w Polsce
    - na każde miejsce jest multum konkurentów.

    > to się nazywa rynek, jak się ktoś czuje wyzyskiwany to niech
    > przeniesie się do konkurencji która wyzyskuje mniej, albo niech założy
    > własną firme i wyzyskuje innych

    Wiesz, zazdroszczę Ci. Przedsiębiorczości, kasy, dobrego zawodu... :-P A
    pomyślałeś, o tych, którzy nie mają zdolności
    przywódczych/organizacyjnych? O tych, którzy z racji wykształcenia mogą
    tylko pracować dla kogoś? O tych, dla których nie ma miejsca "u
    konkurencji", bo i ona jest zalewana niezamówionymi aplikacjami? O tych
    wreszcie, którzy nie mają kasy? Śledziłeś w ogóle cały wątek, czy tylko
    wstąpiłeś się wymądrzyć?

    Wiem, wiem, to tylko wymówki. Ale propozycja futszaka mogłaby równie
    dobrze brzmieć "jak się ktoś czuje wyzyskiwany to niech zostanie
    prezydentem". Albo choćby piosenkarzem czy aktorem.

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)