PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: "exe the cute" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Mon, 24 Jan 2005 11:16:37 +0100

    Użytkownik "Illuminatus Primus" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:13df.000002a9.41f3987c@newsgate.onet.pl...

    [ciach]

    > dla Pani Ekonomistki trochę za skomplikowane. Żeby rozwiać Twoje
    > wątpliwości
    > zarabiam N*tyle co wyśmiewany przez Ciebie studencina za 9zph (dawnymi
    > czasy -
    > AD 2001 - zaczynałem od 17.5zph netto). Btw, piszesz tyle o tym, że
    > potrzebujesz
    > na książki, certyfikaty - na studiach ich nie potrzebowałeś ? Wystarczała
    > Ci
    > pewnie kartka i ołówek. Śmiejesz się z chłopaka który zadowala się z 9zph

    Zdobywanie wiedzy jednak kosztuje, co do tego nie ma wątpliwości. Ale IMO
    żaden podręcznik nie kosztuje tyle, co poświęcony czas.

    Dlaczego takie popularne stało się szufladkowanie wiedzy informatyków tylko
    po wielkości ich pensji? Jestem żywym przykładem tego, że nie powinno się
    tak robić.
    Zarabiam 10% tego, co zarabiałem rok temu. Tak akurat sie w moim życiu
    stało.
    Zbieg wielu niekorzystnych okoliczności (popularnie: pech jak sk***syn). Czy
    nagle 'ubyło mi wiedzy'? Nie sądzę. Raczej wiele jej przybyło. Mając mniej
    pracy, więcej czasu poświęcam na dokształcanie się (stać mnie jeszcze na
    internet!).

    IMHO powinno się jeszcze brać pod uwagę nie tylko wiedzę ale inne cechy, np.
    cechy osobowości. Nie jestem człowiekiem który potrafi 'się sprzedać',
    dzielić swoją wiedzą na rozmowie kwalifikacyjnej (mam słabe nerwy,
    paraliżuje mnie). Nie posiadam też jednej z ważniejszych cech w dzisiejszej
    pogoni za dobra pracą: siły przebicia.
    Czy mogę liczyć że znowu przez przypadek ktoś doceni moje umiejętności?
    Raczej nie bardzo. Zapewniam Cię, wielu w tym zawodzie (i wszystkich innych)
    ma podobny problem.

    > robi za tylke głównie gdzięki powtarzanemu na okrągło, przez Ciebie
    > popieranemu
    > w całej rozciągłości, a mnie na odległość cuchnącego von Mises'owskim
    > 'class
    > interest'

    Nawet mając na uwadze to co napisałem powyżej, osobiście jestem przeciwko.

    > wśród zachodniego softu (którego nie pisze raczej studencina) widziałem
    > takie
    > knoty, że z dziką przyjemnościa spaliłbym towarzystwu wzajemnej adoracji i
    > braku
    > szacunku dla klienta wszystkie dyplomy a ich profesorów powsadzał do mamra
    > razem > z seryjnymi gwałcicielami.

    Bez przesady. Ale partactwo na rynku wkurza, i być może stąd te pomysły
    'regulowania rynku'.

    Pzdr
    Exe Very Cute