PracaGrupypl.praca.dyskusje › Śledzenie kandydatów na pracowników

  • 51. Data: 2009-01-30 14:56:11
    Temat: Re: Śledzenie kandydatów na pracowników
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glu5lo$9na$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

    > Widzę, że dyskusję sprowadziłeś do poziomu piaskownicy.
    Musiałem, zrobiłem to dla ciebie.

    > Chlapnąłeś kompletną bzdurę i swoją głupotę zasłaniasz inwektywami.
    Nie używaj terminów, których znaczenia nie znasz.
    Ale - nie ma sprawy, chcesz, to masz.
    Dyskusja z bałwanem którym jesteś nie ma sensu, a ja się chyba nigdy nie
    nauczę nie reagować na kretynów.

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2009-01-30 15:05:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gluuvk$ke2$1@news.onet.pl Baloo <b...@o...eu> pisze:

> [...]
    > ziemię i uderzyła głową w beton", pomimo wywiadu z rodziną (wykluczenie
    > chorób), pomimo sekcji zwłok i oględzin miejsca wypadku będą trzymać się
    > wersji, że kobita zmarła bo np. rozgryzła kapsułkę z arszenikiem? :>
    > Pal zresztą licho co kto udowodni i czy w ogóle. Facet_z
    > rozmysłem_chciał ją zabić (takie było założenie), więc z gruntu
    > postąpił niezgodnie z prawem. Nie ma żadnych okoliczności łagodzących,
    > dla których MÓGŁ to zrobić. Brak orzeczenia winy na skutek braku
    > dowodów nie zmienia PRAWDY. I tyle w tym temacie.
    Jak tyle, toś się niczym nie popisał.
    Zaskakuje mnie trochę jak opisana przeze mnie przykładowa sytuacja prowokuje
    do konfabulacji i dopisywania własnych "scenariuszy".
    Przecież obiektywnie to wygląda tak: idzie babcia, silnikowi skoczyły
    obroty, babcia sie wystraszyła i upadła.
    Koniec zdarzenia.
    Udowodnienie zamiaru (zamiaru czego?), samo podejrzenie o jakiś zamiar,
    powiązanie wzrostu obrotów z upadkiem, czy w ogóle ktoś to zauważył poza
    babcią itp. to są kwestie wymagające dowodów.
    Ale - widzę, że trzeba powtórzyć - twierdziłem (i twierdzę nadal), że żaden
    przepis został naruszony poprzez zwiększenie obrotów silnika przed
    przejściem dla pieszych. I jakoś nikt nie podał.
    Co do oceny moralnej nie ma się co produkować, bo sprawa jasna. Tylko, że tu
    grupa o prawie.

    --
    Jotte

  • 53. Data: 2009-01-30 15:12:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gluue1$iiq$1@news.onet.pl Baloo <b...@o...eu> pisze:

    > Oczywiście. A co w tym dziwnego?
    Jasna cholera, dobrze że to bzdura, bo już nigdy nie dodałbym gazu. :)
    BTW - jak byś ocenił ilość obrotów, która może już być śmiertelna, a jaka
    jest jeszcze względnie bezpieczna?

    > Nie potrafisz zrozumieć, że brak dowodów nie jest równoznaczny z tym, że
    > prawo nie zostało złamane.
    Nie potrafisz zrozumieć, co czytasz? Konkretny zarzut o naruszenie prawa -
    jeszcze bardziej łopatologicznie: jaki przepis(y) (ustawa, artykuł, itd.)
    łamie kierowca w przykładowej sytuacji.
    Dowody czy tak było to potem.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2009-01-30 15:19:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gluva2$lfi$1@news.onet.pl Baloo <b...@o...eu> pisze:

    > Facet, jaja sobie robisz?
    Trochę tak.

    > Wyobraź sobie, że piszesz z pozycji gościa, który zamierzał zabić babcię.
    > Wiesz, że chciałeś ją zabić. Udało się to, choć pozornie wygląda to na
    > wypadek. Odpowiedz teraz sam sobie (jako ten gość) - "naruszyłem prawo
    > czy nie?" Nie chodzi o to czy ktoś to udowodni. Chodzi o fakt, co roiło
    > Ci się w głowie.
    Kiepsko z tym rozumieniem, kiepsko.
    Wprawdzie pisałem o zamiarze "przyspieszenia" babci, ale niech już będzie,
    że gazujący liczył się z możliwością upadku w wyniku przestraszenia, nawet
    ze skutkiem śmiertelnym.
    Oczywiście, z moralnego punktu widzenia można go uznać za sprawcę śmierci.
    Ale mnie tu kompletnie nie obchodzi aspekt etyczno-moralny, lecz czysto
    prawny, w sensie legislacyjnym.
    Nie rozumiem dlaczego nie jestem rozumiany (choć mam pewne podejrzenia).

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2009-01-30 15:22:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glv5ae$8ch$3@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Sorry, za przypadkowe wysłanie kopii roboczych. Next mi leżał na klawiaturze
    i nie zauważyłem.
    Ale dzięki temu będzie widać jak rodziła się moja odpowiedź mądremu inaczej.

    --
    Jotte

  • 56. Data: 2009-01-30 16:00:42
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Wprawdzie pisałem o zamiarze "przyspieszenia" babci, ale niech już będzie,
    > że gazujący liczył się z możliwością upadku w wyniku przestraszenia, nawet
    > ze skutkiem śmiertelnym.

    To w takim razie wróć do początku tej dyskusji i zobacz o co zostałeś
    poproszony. O podanie przykładu_zamierzonego_zabójstwa, które nie będzie w
    sprzeczności z prawem. Jeśli teraz piszesz "gazujący liczył się z
    możliwością upadku", to jakim cudem można mówić o_zamiarze_? A jeśli nie
    można, to patrz punkt pierwszy. Ergo - nie podałeś przykładu, bo takiego nie
    ma.

    > Oczywiście, z moralnego punktu widzenia można go uznać za sprawcę śmierci.
    > Ale mnie tu kompletnie nie obchodzi aspekt etyczno-moralny, lecz czysto
    > prawny, w sensie legislacyjnym.

    W sensie legislacyjnym każde zamierzone zabójstwo jest złamaniem prawa.

    > Nie rozumiem dlaczego nie jestem rozumiany (choć mam pewne podejrzenia).

    Tak, my wszyscy tutaj to debile, a Ty jeden biedny, niedoceniony i
    niezrozumiany ;-)
    Tylko jest takie przysłowie. Jak Ci jedna osoba powie, żeś pijany, to jej
    nie słuchaj. Jeśli dwie, to się zastanów. A jeśli trzy, to idź się połóż i
    wytrzeźwiej.

  • 57. Data: 2009-01-30 16:18:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glv87h$geg$1@news.onet.pl Baloo <b...@o...eu> pisze:

> [...]
    > w sprzeczności z prawem. Jeśli teraz piszesz "gazujący liczył się z
    > możliwością upadku", to jakim cudem można mówić o_zamiarze_?
    To jest taka formułka prawna - mógł (musiał) dopuszczać skutek taki to a
    taki.

    > A jeśli nie można, to patrz punkt pierwszy. Ergo - nie podałeś przykładu,
    > bo takiego
    > nie ma.
    Odnoszę wrażenie, że gadam do ścian.
    Ale bywam cierpliwy.
    O zamiarze pisałem ja i tylko dlatego o tym wiadomo. Zapomnij o tym i
    spróbuj przez chwilę pomyśleć logicznie.
    Babcia idzie po śliskim przejściu, poślizgnęła się, wywinęła orła, odniosła
    obrażenia, być może śmiertelne (a być może nie).
    Załóżmy, że przeżyła i powiedziała, że przestrzaszyła się bo usłyszała
    przyspieszający silnik.
    I to jest wszystko, co wiesz, reszta to konfabulacje.
    Złamanie jakiego przepisu zarzucisz kierowcy?
    Podasz wreszcie, czy jesteś jak ten Kviat czy mu podobni?

    > W sensie legislacyjnym każde zamierzone zabójstwo jest złamaniem prawa.
    W sensie legislacyjnym zabójstwo jest wtedy, jak się je udowodni.

    > Tak, my wszyscy tutaj to debile, a Ty jeden biedny, niedoceniony i
    > niezrozumiany ;-)
    Znów konfabulacja, jakie to nudne i głupie...
    A napisałem tylko, że mam pewne podejrzenia - i wystarczyło.
    I jeszcze się - MY - za wszystkich wypowiada.

    > Tylko jest takie przysłowie. Jak Ci jedna osoba powie, żeś pijany, to jej
    > nie słuchaj. Jeśli dwie, to się zastanów. A jeśli trzy, to idź się połóż
    > i wytrzeźwiej.
    Są różne przysłowia.
    Ja znam np. takie: milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2009-01-30 18:23:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie potrafisz zrozumieć, że brak dowodów nie jest równoznaczny z tym, że
    > prawo nie zostało złamane.

    Tylko tak się nieszczęśliwie składa, że o złamaniu prawa rozstrzyga sąd a
    nie Twój chłopski rozum albo obiektywny obserwator. Jak rozstrzyga, to inna
    sprawa, możesz się z tym głęboko nie zgadzać, moralnie możesz mieć rację,
    ale prawo nie jest implementacją Twojej wersji zdrowego rozsądku lecz
    umowną, sformalizowaną i w sumie dość względną dyscypliną. Z tego samego
    powodu istnieją prawnicy. Przykładanie do tematu innej miary (czyli np.
    dywagacje, co prawo powinno) daje właśnie takie wlokące się wątki. Może żeby
    Ci się jasność nieco podkręciła, przyjmij przypadek odwrotny - jesteś
    niewinny, skazany prawomocnym wyrokiem i siedzisz. Czyli, złamałeś prawo - a
    gdzie i kiedy - przeczytasz sobie w aktach.

    e.

  • 59. Data: 2009-01-30 20:13:42
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:glvgk9

    > Tylko tak się nieszczęśliwie składa, że o złamaniu prawa rozstrzyga sąd a
    > nie Twój chłopski rozum albo obiektywny obserwator.

    No pewnie, bo mój chłopski rozum jest za głupi, żeby stwierdzić, że jeśli
    ktoś zamierzał kogoś zabić i to zrobił (pomińmy na moment okoliczności i
    środki jakie zastosował), to złamał prawo. Do tego stwierdzenia trzeba
    skończyć studia :> Zastanów się. Takie rzeczy wie już 5-latek, choć nie
    zakłada togi.

> [...]
    > ale prawo nie jest implementacją Twojej wersji zdrowego rozsądku lecz
    > umowną, sformalizowaną i w sumie dość względną dyscypliną.

    Dlatego wracamy do pytania z początku wątku - w jakiej sytuacji sąd uzna, że
    facet faktycznie_zamierzał_zabić kobietę, ale nie złamał prawa i jest
    niewinny? No proszę.

> [...]
    > niewinny, skazany prawomocnym wyrokiem i siedzisz. Czyli, złamałeś prawo -
    > gdzie i kiedy - przeczytasz sobie w aktach.

    Nie złamałem prawa. To sędzia uznał, że złamałem prawo. Czujesz różnicę?
    W sytuacji odwrotnej jest identycznie. Gość złamał prawo, choć sąd uznał, że
    (np. z braku dowodów) taki przypadek nie nastąpił. Co NIJAK nie zmienia fakt
    jest faktem.

  • 60. Data: 2009-01-30 20:21:06
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Ja znam np. takie: milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    Szkoda, że sam się do niego nie stosujesz.
    Dalsza "dyskusja" w tym tonie traci sens. Niestety, dochodzę do podobnych
    wniosków, co Twój inny współrozmówca. W realu też tak rozmawiasz z ludźmi?