PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkanowanie odciskow palcow w firmie › Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Date: Tue, 8 May 2007 10:05:00 +0200

    Uzytkownik "Phyt0n" <1...@1...1pl> napisal w wiadomosci
    news:f1p50i$biv$1@news.wp.pl...
    > Witam,
    > otrzymalem z dzialu kadr maila o tresci mowiacej, ze w mojej firmie
    > wejdzie w zycie system rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem odciskow
    > palcow. Kazdy z nas musi podczas wprowadzania odciskow do systemu podpisac
    > oswiadczenie o zgodzie na to w celu zapisania ich w bazie dzialu kadr.
    > Podpis na tym kwicie jest zas konieczny, bo system ten jest powiazany z
    > wyplata (czas pracy). Ostatnie zdanie mowi, ze brak zgody odznacza brak
    > danych do naliczania plac.
    > Jest tam tez informacja, ze odciski beda przetwarzane w zgodzie z ustawa o
> [...]

    Ciebie nie powinno interesowac jak beda naliczac wyplate.Moga korzystac
    nawet z wrózki, byle by bylo wlasciwie naliczone.
    W tym sensie nie moga w zaden sposób zmusic Cie do tego. Zaden kodeks nie
    przwiduje kary za niepodpisanie takiej zgody.

    Natomiast pracodawca moze kombinowac, ze jest to konieczne i stanowi jakby
    aneks do umowy o prace. Wtedy jesli nie podpiszesz to tak jakby on
    wypowiedzial Ci prace( zasilek odszkodowanie itp sprawy) Np w hipermarketach
    podpisywalo sie zgode na kontrole osobiste itp)
    Moze tez dla Ciebie wprowadzic inny system rejestracji czasu pracy Nie
    wiem-Pisemny , na podstawie kamer czy cos jeszcze innego.Ale wtedy nie
    chcialabym pracowac w tej firmie jako czarna owca.
    Dawno temu w mojej pierwszej pracy kazali zakladac ludziom ROR zeby wyplaty
    szly na konto. Poniewaz prawnie nie bylo mozliwosci zmuszenia ludzi którzy
    juz mieli umowe o prace(a ROR wtedy wymagaly miesiecznych stalych wplat
    przewaznie wiekszych od naszych pensji) wymyslono ,ze bedzie wyplacane
    jakimis czekami, weksami chyba na okaziciela w kazdym razie czyms co
    skutecznie zmobilizowalo wszystkich do zalozenia konta w banku.
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/