PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
  • Data: 2004-07-24 19:13:16
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-24 20:25, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Toz o Polsce dyskutujemy. I propozycji zeby ustawowo podniesc wszystkim
    > pensje i pilnowac tego potem, zeby bylo stosowane.... Ja twierdze, ze to
    > glupota, natomiast nie wiem juz co ty sadzisz - bo w pierwszym mailu
    > zaczales bornic tej koncepcji, a potem...

    oki! reasumuje (od początku):
    1. Minister stwierdzil:
    > Czy słyszeliście o czymś takim jak USTAWOWE minimalne wynagrodzenie za
    > pracę?

    ..jak widzisz _nie_ proponowal podniesienia placy _wszystkim_

    2. Jakkolwiek mam mieszany poglad na powyzszy temat, nieadekwatny atak z
    twojej strony i proba osmieszenia adwersarza typu:
    > I ma to byc pilnowane!
    > Oczywiscie niektorych towarow moze zabraknac i kulaki moga sztucznie
    > podwyzszac ceny - dlatego nalzy nastepnie wszelki handel uspolecznic, a
    > fabryki znacjonalizowac.

    ..przypomina mi typowe zachowanie naszych (p)oslow (i innych
    wszystkowiedzacych) podczas ich wystepow w TV. Widowisko - fajne, ale to
    nie jest moim zdaniem sposob prowadzenia dysputy. Nie chodzilo mi *co*
    chciales udowodnic, tylko w *jakim* *stylu*.

    3. Zgadzam sie z *ogolna* teza, ze
    > ludzie są zatrudniani, kiedy to się opłaca

    (przy czym wyraz "sa" zminilbym na "winni byc" ......z pominieciem
    oczywiscie wszystkich sluzb/stanowisk niezbednych, z zalozenia
    generujacych koszty - typu: policja, szpitale, (mocno okrojona)
    administracja samorzadowa i panstwowa..etc)

    4. *nie* podoba mi sie sposob funkcjonowania firm typu PKP, kopalnie itd.
    Uwazam, ze dalsze podtrzymywanie ich dzialalnosci w obecnej formie ..to
    tylko wyrzucanie panstwowych (czyt. naszych) pieniedzy w bloto. Podobnie,
    jak nie podoba mi sie polityka naszych wladz w stosunku do tych firm
    ("jak zaczna strajkowac trza im cos dorzucic kasy, bo na wyborach nas nie
    wybiora")

    pzdr
    A.