PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS? › Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
  • Data: 2005-11-07 08:15:19
    Temat: Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy są w naszym kraju uczelnie z kierunkami "telekomunikacja", które
    > kształcą absolwentów mających pojęcie o GSM, GPRS, UMTS?

    Np. PWr

    Pewnie wiele innych uczelni również.

    > Nie pierwszy raz doszły mnie słuchy, że naszym dużym firmom bardzo
    > trudno jest znaleźć ludzi kumających te klocki od strony projektowania
    > sieci, tworzenia aplikacji i ogólnie wsparcia technologicznego.

    A niby gdzie ci studenci mają to ćwiczyć? Jest masówka, brak jest współpracy
    uczelni z firmami (i to raczej z winy firm), więc absolwent wychodzi z takim
    doświadczeniem praktycznym na jakie jego sytuacja pozwala. Bo żadnej
    politechniki na zakup tego typu infrastruktury po prostu nie stać, a książka
    to nie wszystko.

    > Większość uczelni zatrzymała się na ISDN...

    Z którego wywodzi się GSM:) Jak ktoś rzeczywiście kuma ISDN to poradzi sobie
    i z innymi sieciami.

    pozdr
    zasiu