PracaGrupypl.praca.dyskusjeSabre - Krakow › Re: Sabre - Krakow
    From: w...@o...eu
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sabre - Krakow
    Date: 11 May 2006 14:54:10 -0700

    martin napisał(a):

    > po pierwsze interesje mnie jak wyglada rekrutacja: ile etapow, czy sa
    > jakies testy, z czego, o co pytaja etc.

    Sa testy. Testy z tego na co startujesz. Pierw masz test (raczej malo
    czasu) a potem rozmowe z dwoma grupami. Pytaja albo o to co popisales w
    tescie albo maja swoje pytania. Ja raczej preferuje zadawac wlasne
    pytania. Z cv widac czy gosc ma duze doswiadczenie czy nie i dobieram
    trudnosc pytan do tego. Przepytuja najczesciej programisci, a ze maja
    leb na karku to na pewno przetestuja delikwenta nalezycie. Potem ocenia
    sie delikwenta z wiedzy i nie tylko. Czesc rozmowy po angielsku -
    najczesciej wystarczy go znac komunikatywnie.
    Jesli zostaniesz oceniony pozytywnie to zdarza sie pozniej rozmowa z
    USA. Troche technicznych pytan i test czy sie dogadacie :-)

    > a po drugie jak wyglada praca, a dokladniej:
    > czy tworzy sie nowy soft, albo przynajmnie rozwija czy tylko utrzymuje
    > istniejacy,

    Chyba jedno i drugie, zalezy od projektu do ktorego przydziela. Ja bym
    powiedzial na rozmowie co bym chcial robic a czego nie. Wtedy raczej
    nie zaproponuja pracy przy projekcie przy ktorym bys nie chcial
    pracowac. Zawsze mozna pogadac z przyszlym managerem jak zaoferuja
    prace i dokladnie wypytac co bys robil zanim podpiszesz umowe. Stawiany
    jest nacisk zeby czlowiek pasowal do teamu i projektu i zeby lubial
    robic to co bedzie mial robic, wiec nie sadze zeby kazali pracowac nad
    czyms czego sie nie lubi. Po prostu trzeba powiedziec na rozmowie co by
    sie chcialo, czego nie, co sie lubi a czego nie - na pewno tego nie
    zignoruja. Najwyzej nie przyjma.

    > na ile sformalizowany jest proces tworzenia softu (tzn. czy
    > stworzenie kliku linii kodu nie pociaga za soba szergeu innych
    > czasochlonnych nieprogramistycznych czynnosci),

    to nie motorola :-) raczej nie ma takich formalizacji