PracaGrupypl.praca.dyskusjeRynek pracy :-) Tym razem ja narzekam › Re: Rynek pracy :-) Tym razem ja narzekam
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rynek pracy :-) Tym razem ja narzekam
    Date: Mon, 7 Jul 2003 18:36:43 +0200

    Witam

    > Problem w tym ze szukam lepszej pracy i choc jestem
    > zapraszany na rozmowy ktore czasami koncza sie
    > propozycja pracy to niestety nigdy nawet sa one
    > porownywalne do warunkow jake mam teraz.

    Jakbyś uważniej czytał gazety czy np. tą grupę zauważyłbyś, że tereaz nie
    jest najepszy czas na zmianę pracy. Jak już ktoś wspominał Twoje
    kwalifikacje są bardzo dobre ale na kolana niestety nie rzucają.

    > Gdy firma jest duza (bo glownie w takich szukam
    > pracy) to rzadko jestem zapraszany na rozmowy.
    > A jezeli juz - to na stanowiska szeregowych
    > pracownikow w najgorszych dzialach (np.Hotline za
    > 1200zl brutto).

    Duże firmy zwykle szukaja preferują ludzi których mogą kształtować - bez
    przyzwyczajen z poprzedniej pracy itp. Dlatego albo preferują absolwentów
    albo propnują karierę od najniższego szczebla. Nie dotyczy to oczywiscie
    managerów wyższego szczebla czy specjalistów w kluczowych dziedzinach - ale
    ty raczej do takich nie należysz (albo sie na Tobie nie poznają)

    > Powiedzcie mi - jak to jest w tym kraju - ze
    > czlowiek taki jak ja ma problemy z praca?

    Normalna recasja i nieco archaiczne struktura biznesu.
    Rynek pracy jest nasycony wysoko wykwalifikowanymi specjalistami. Ponieważ
    wuiele przedsiębiorstw wegetuje ne rozwijają sie one i nowe miejsca pracy
    sie nie pojawiają. Jest zatem podaż a nie ma popytu, więc ceny pracy lecą w
    dół...

    (...ciach...)

    > Po co studiowac? Po co placic kupe kasy za certyfikaty?

    Np po to żeby mieć wieksza szanse na znalezienie pracy i utrzymanie jej.

    > Po co w ogole sie uczyc jak pracuje sie za taka sama
    > lub mniejsza kase jak fizyczni do tego na stanowiskach
    > na ktorych odpowiedzialnosc jest praktycznie zerowa???

    Ty akuat nie zarabiasz mniej niż większość fizyczni.
    Oczywiście w niektórych branżach za pracę fizyczną mozna wyciągnąć nawet
    5 - 6K ale nie dotyczy to zwykłych "łopaciaży" lecz osoby spełniające
    przynajmniej jeden z następujących warunków:
    - są specami w rzadkich dziedzinach na które jest ograniczony ale stały
    popyt, lub ostatnio zapanowała moda; (np: szewcy szyjący buty bez kleju,
    bednarze, zduni budujący kominki itp.)
    - wykonuj pracę na tyle odpowiedzialną, że niedoróbka może kosztować czyjeś
    życie, a ich zaprowadzić do kryminału (np. faceci montujący nietypowe
    instalacje gazowe, strzałowi )
    - Wykonuja pracę której inni sie nie podejmą z bo wymaga np. harówki po 12
    godzin przez 6 dni w tygodniu, albo stałego pobytu poza domem, często w
    obskurnych warunkach (np. smolarze). Ale trzeba zauważyć, że fatalny rynek
    pracy sprawia że i do takich robót jest coraz więcej zdeterminowanych
    chętnych....

    > Na szczescie juz zalatwilem prace za granica. Wiec
    > po wejsciu do UE znikam z tego kraju :-)

    Powodzenia

    > Dam szanse swoim mlodszym kolegom :-)

    I to ci się chwali ;-)
    Paweł