PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwoj zawodowy w Polsce i na Zachodzie ? › Re: Rozwoj zawodowy w Polsce i na Zachodzie ?
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwoj zawodowy w Polsce i na Zachodzie ?
    Date: 15 Oct 2002 15:41:12 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Napisze troche to co ja zauwazylam na ogolnym przykladzie, na pewno jednym
    > powiodlo sie lepiej innym gorzej.

    generalnie sie zgadzam, ale niektore punkty dla mnie sa nie-wiem-po-co:

    > - z punktu widzenia informatyka sytuacja sie dramatycznie zmienila w ciagu
    > ostatniego roku. Teraz jak chcesz dostac prace to juz musisz cos bardzo
    > dobrze umiec a nie liczyc na szkolenie.
    Zdaje sie jednak, ze to nie jest specyfika kraju. raczej firmy bez wzgledu
    na kraj - w HP, IBM, Microsofcie czy sie pracuje w USA czy w PL ma sie
    to i owo (jak np. szkolenia) i juz. Firmy biedniejsze zas czy to w PL,
    czy w NRD czy USA tna koszty... ...i szukaja (i znajduja!) pracownikow
    juz wyszkolonych...

    > - w Polsce praktycznie nie rozwija sie technologii, wdraza/uzywa sie
    > narzedzia zaprojektowane i napisane gdzies indziej.
    to tak jak na calym swiecie. znowu nie widze roznicy miedzy PL a niePL.
    i u nas sa takie firmy, i na swiecie zwykle pracuje sie w innych firmach...

    > - co do aplikacji uzytkowych niezaleznie od krajow narzedzia programistyczne
    > sa podobne. (cut)
    no wlasnie.

    > Im firma ma bogatszych klientow tym stosuje nowsze technologie. W
    > Polsce jest zdecydowanie mniej bogatych klientow.
    ale za to duzo wiecej tych, co musza sie ,,nagle'' zinformatyzowac, bo albo
    sa niezinformatyzowane albo zle zinfromatyzowane.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek