PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy a dni wolne ?

  • 1. Data: 2005-03-03 09:17:45
    Temat: Rozwiązanie umowy a dni wolne ?
    Od: "Jerzman" <j...@a...net.pl>

    Witam
    Od 1 stycznia 2004 roku pracuje w firmie "A" w tym miesiącu dałam
    wypowiedzenie, dogadałam się za porozumieniem stron,
    i od 1 kwietnia przechodzę do Firmy "B"
    I mam pytania do was:

    1. Czy muszę wykorzystać uropl za ten rok w starej firmie tj ok 5 dni
    (20/12) ? czy może mi przejść cały urlop do nowej firmy ?
    2. Czy należą mi się 2 dni wolnego na szukanie pracy ?

    Dzieki za ewentualne rady
    Pozdrawiam
    Hanka

  • 2. Data: 2005-03-03 09:27:18
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy a dni wolne ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 3 Mar 2005 10:17:45 +0100, "Jerzman"
    <j...@a...net.pl> zakodował:

    >1. Czy muszę wykorzystać uropl za ten rok w starej firmie tj ok 5 dni
    >(20/12) ?
    Tak

    >2. Czy należ? mi się 2 dni wolnego na szukanie pracy ?
    Wszelkie warunki określa porozumienie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-03-03 11:06:08
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Tak

    Dodam, ze firma moze wyplacic ekwiwalent.

    > Wszelkie warunki określa porozumienie.

    Domyslnie sie nie naleza, ale tak jak napisal poprzednik mozna sprobowac
    wynegocjowac.

  • 4. Data: 2005-03-03 12:58:18
    Od: "Jerzman" <j...@a...net.pl>

    A dlaczego się nie należą ?
    Przecież zawsze tak było ?
    Hania

  • 5. Data: 2005-03-03 13:30:54
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jerzman <j...@a...net.pl>
    wystukał[a]:
    > A dlaczego się nie należą ?
    > Przecież zawsze tak było ?

    Kiedyś tak było chyba. Ale zmienili przepisy i teraz (od 2 lat?) dni
    wolne należą się jeżeli to pracodawca wypowiada umowę.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-03-03 13:39:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Nikiel ;-) napisał(a):

    > Kiedyś tak było chyba. Ale zmienili przepisy i teraz (od 2 lat?) dni
    > wolne należą się jeżeli to pracodawca wypowiada umowę.

    IMHO zawsze tak było że się nie należały. Te dni wolne mają być pewnym
    ułatwieniem dla pracownika tracącego zatrudnienie nie ze swojej winy by
    mógł znaleźć coś innego. Skoro sam rzuca papierami to co mu ułatwiać?

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 7. Data: 2005-03-03 13:53:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pe.Ka <c...@t...cy>
    wystukał[a]:
    > IMHO zawsze tak było że się nie należały.

    hehe, to twoja HO się myli:

    http://prawopracy.fr.pl/2.php

    /cytat:/
    Pamiętać należy, że jeżeli wypowiedzenie złożył pracownik dni wolne nie
    przysługują (jest tak od niedawnej nowelizacji) .
    /koniec cytatu/
    Sprawdź w poprzednich wersjach KP.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-03-03 14:30:11
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Nikiel ;-) napisał(a):

    > hehe, to twoja HO się myli:

    Znaczy się w '99 mnie przerobili na dwa dni wolnego ? A żeby ich...

    > http://prawopracy.fr.pl/2.php

    <cytat>
    Wykorzystanie informacji zawartych w niniejszym serwisie nie może być
    źródłem jakichkolwiek roszczeń w stosunku do twórców serwisu.
    W szczególności w przypadku poniesienia przez użytkownika szkody wskutek
    pojawienia się w serwisie informacji obarczonych błędem, użytkownik nie
    może domagać się naprawienia szkody od twórców serwisu.
    </cytat>

    > Sprawdź w poprzednich wersjach KP.

    Nie omieszkam :)

  • 9. Data: 2005-03-03 16:36:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pe.Ka <c...@t...cy>
    wystukał[a]:
    > Znaczy się w '99 mnie przerobili na dwa dni wolnego ? A żeby ich...

    Raczej nie. Historia tych dni wolnych mniej więcej przedstawia się
    następująco:*
    - długo, długo nie było czegoś takiego jak dni wolne na poszukiwanie
    pracy
    - zrobili dni wolne niezależnie od tego kto wypowiedział umowę
    - zmienili to na prawo tylko jak pracodawca wypowiada
    -dodali zapis, że i w przypadku umów na czas określony też się należy
    (ale tego nie jestem pewna w którym momencie to zmienili)

    * mam niechęć do dat.

> [...]
    > wskutek pojawienia się w serwisie informacji obarczonych błędem,
    > użytkownik nie może domagać się naprawienia szkody od twórców

    Miałeś zamiar wysuwać jakieś roszczenia?

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 10. Data: 2005-03-03 17:12:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > pracy
    > - zrobili dni wolne niezależnie od tego kto wypowiedział umowę

    No to jak w '98 były z winy pracodawcy (korzystałem :) ) to w '99 też
    musiały być. A skoro zabrali pracownikowi niedawno to znaczy że mnie
    przerobili :(

    > Miałeś zamiar wysuwać jakieś roszczenia?

    Może ;) Ale swoją drogą strona publikująca informacje jakby nie patrzeć
    prawne i dodająca do tego że być może to co napisali to kupa to jakaś
    nie bardzo wiarygodna jest...