PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczecie dzialalnosci.

  • 1. Data: 2002-03-04 17:35:58
    Temat: Rozpoczecie dzialalnosci.
    Od: Jaroslaw Mendzelewski <j...@e...put.poznan.pl>

    Witam.
    Zamierzam rozpoczac dzialalnosc gospodarcza, konkretnie jednoosobowa,
    swiadczaca uslugi w sektorze IT.
    Gdzie moge znalezc informacje dotyczace uregulowan prawnych, oplat itp -
    slowem to, co wiedziec powinienem?

    Z gory dziekuje.
    Jarek.

  • 2. Data: 2002-03-04 20:03:18
    Temat: Re: Rozpoczecie dzialalnosci.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 4 Mar 2002 18:35:58 +0100, Jaroslaw Mendzelewski
    <j...@e...put.poznan.pl> napisałbył:

> [...]
    >swiadczaca uslugi w sektorze IT.
    >Gdzie moge znalezc informacje dotyczace uregulowan prawnych, oplat itp -

    A) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy -- ok.140zł (ustala Rada Gminy)
    czas trwania: ok. 14 dni. Jak użyjesz literki Q, to może nawet
    miesiąc.

    B) REGON -- za darmo. Czas trwania około 7-14 dni.

    C) Urząd Skarbowy. Opłata (podatek) za wkład w firmę oraz za
    rejestrację VAT (nie pamiętam stawki)
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-03-05 01:45:37
    Od: Freeman <c...@e...pl>

    TRANSMISZYN START
    Juzer: Tristan Alder [s...@p...onet.pl]
    Mesydż AjDi: <4...@4...com>
    Mezydżys body kłuełtejszyns:

    >A) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy -- ok.140zł (ustala Rada Gminy)
    >czas trwania: ok. 14 dni. Jak użyjesz literki Q, to może nawet
    >miesiąc.

    Q? Dlaczego Q???

    >B) REGON -- za darmo. Czas trwania około 7-14 dni.

    Nie wiem, ja dostałem "od ręki"... ale może w większych miastach są
    lagi...

    >C) Urząd Skarbowy. Opłata (podatek) za wkład w firmę

    oops, widocznie coś przeoczyłem po drodze... ;)

    >oraz za
    >rejestrację VAT

    Około 150 zeta...

    Dodam tylko, że na początku pieczątka, potem konto w banku. Do tego
    rób kopie WSZYSTKICH dokumentów, które otrzymujesz, najlepiej tak po 3
    sztuki - a nuż scyzoryk będą Ci potrzebne... Załatw sobie tanie biuro
    rachunkowe, chyba że sam chcesz się bawić w druczki ZUSu, i inne
    pierdoły. Jeśli chcesz wynajmować lokal, to po wpis do ewid. musisz
    iść z podpisaną umową najmu (dzierżawy) itp. Jeśli masz zamiar
    prowadzić DG w domu, a mieszkasz u rodziców, to będzie potrzebna umowa
    użyczenia (?) części mieszkania na DG, ale nie polecam tej formy
    (upierdliwe obliczanie kosztów). Przybywaj zawsze PRZED terminem do
    swojeg biura rach. podpisać papierki (dekl. VAT + ZUS).
    Co jeszcze... jedz, śpij, sraj, bzykaj... a wszystko to z myślą o
    zarobieniu przynajmniej na koszty. Fakt, branża IT jest dość dochodowa
    (ja zacząłem bawić się w poligrafię i popłynałem z falami Dunaju), i
    życzę Ci jak najlepiej, ale drugi raz zabierałbym się za taki interes
    TYLKO z pokaźnym portfelem, aby przez pierwsze kilka miesięcy nie
    martwić się choćby o ZUS.
    Powodzenia...

  • 4. Data: 2002-03-05 07:06:50
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Q? Dlaczego Q???

    Ja tam byłam w tej sprawie, zapewniam Cię jest wiele powodów,
    by użyc pewnego słowa zaczynającego się po polsku na k***

    Renata

  • 5. Data: 2002-03-05 20:55:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 05 Mar 2002 01:45:37 GMT, Freeman
    <c...@e...pl> napisałbył:

    >Q? Dlaczego Q???

    A to taka moja osobista przygoda. Wpisałem jeden z punktów:
    -- [...] bazy danych SQL [...]
    No i wydrukowałem czcionką typową, Times New Roman, 12pt. Po dwóch
    tygodniach dzwonię -- nie ma. Trzy tygodnie -- nie ma. Ale pytam
    dlaczego, skoro miało być. No i pani na mnie w ryk, że
    -- Jak pan to pisał? Ręcznie? Bo tu strasznie niewyraźnie napisane.
    Zdziwiłem się, bo przecie wydruk, czcionka duża, typowa.
    -- Jak ręcznie? Przecież dałem wydruk z komputera.
    -- Ale ja tu nie umiem odczytać [i czyta punkt z SQLem i utknęła na
    SQL]. A ta druga literka to co?
    -- SQL tam jest napisane. Ta druga literka to Q.
    -- Q? Niemożliwe. Ja mam na klawiaturze inne. Pan to na maszynie
    pisał?
    -- Nie proszę panią, to wydruk z komputera...

    Coś tam pomarudziła i po tygodniu było.

    >Nie wiem, ja dostałem "od ręki"... ale może w większych miastach są
    >lagi...

    Zależy. U nas (ZABRZE) jest tylko oddział i całość jedzie do Katowic
    raz w tygodniu i raz wraca. Miałem do wyboru jechać sam do Katowic,
    albo złożyć w Zabrzu. Więc złożyłem w Zabrzu, bo mi się nie
    śpieszyło...

    >oops, widocznie coś przeoczyłem po drodze... ;)

    Bo pewnie nic nie wniosłeś do majątku firmy. Nie zawsze się tak da. Mi
    US kazał wycenić domenę internetową. Sami nie wiedzieli jak, więc
    wyceniłem na 300zł (tyle, ile opłata dla NASKu)

    >Około 150 zeta...

    W moich czasach chyba było coś z 70zł... Nie pamiętam... Starość nie
    radość... Ale wiem, że drożało, więc pewnie masz rację.

    >Dodam tylko, że na początku pieczątka,

    a) nie jest obowiązkowa.
    b) jeżeli już chcemy ją jednak mieć (w naszym dzikim kraju w wielu
    przypadkach manie pieczątki ułatwia życie z betonami takimi jak TPSA)
    to najlepiej na samym końcu, jak już będzie REGON i NIP (jeżeli DG
    jest jednoosobowa, to NIP w zasadzie znamy)

> [...]
    >sztuki - a nuż scyzoryk będą Ci potrzebne... Załatw sobie tanie biuro
    >rachunkowe, chyba że sam chcesz się bawić w druczki ZUSu,

    Ano właśnie! Zapomnieliśmy o najważniejszym -- ZUS w 7 dni od daty
    rozpoczęcia działalności (można składać papiery wymienione wcześniej z
    datą rozpoczęcia np. za trzy miesiące, więc wtedy ZUS w 7 dni od daty
    rozpoczęcia.

    >(upierdliwe obliczanie kosztów). Przybywaj zawsze PRZED terminem do
    >swojeg biura rach. podpisać papierki (dekl. VAT + ZUS).

    jeżeli prosta DG to taniej samemu prowadzić PKPiR...

  • 6. Data: 2002-03-06 17:54:55
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Uzytkownik "Jaroslaw Mendzelewski" napisal:
    > Witam.

    Czesc,

    > Zamierzam rozpoczac dzialalnosc gospodarcza,
    > konkretnie jednoosobowa, Gdzie moge znalezc
    > informacje dotyczace uregulowan prawnych,
    > oplat itp - slowem to, co wiedziec powinienem?

    Wpadnij na http://www.infor.pl Nie wiem gdzie to jest teraz dokladnie ale
    kiedys byl artykul o tym co nalezy zrobic zakladajac dzialalnosc
    gospodarcza (w roznorakiej formie - jednoosobowa, spolka cywilna czy nawet
    aukcyjna) punkt po punkcie. Jesli nie dojdziesz w linkach to wyslij do
    nich maila z pytaniem bo najpewniej gdzies to w archiwach beda miec.

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 7. Data: 2002-03-07 14:23:26
    Od: Jaroslaw Mendzelewski <j...@e...put.poznan.pl>

    Witam.
    Dziekuje wszystkim za informacje.
    Jeszcze jedno pytanie: slyszalem, ze studenci nie musza odprowadzac do ZUS
    skladki na ubezpieczenie spoleczne. Czy tak jest w istocie?

    Pozdrawiam, Jarek.

  • 8. Data: 2002-03-07 17:45:09
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > A to taka moja osobista przygoda. Wpisałem jeden z punktów:
    > -- [...] bazy danych SQL [...]

    A po co takie szczegóły wpisywac do rejestru ???
    nie lepiej uzyc ogolnych pojec typu "usługi informatyczne" ?
    Wojtek

  • 9. Data: 2002-03-07 17:59:48
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Jaroslaw Mendzelewski <j...@e...put.poznan.pl> wrote:
    > Witam.
    > Dziekuje wszystkim za informacje.
    > Jeszcze jedno pytanie: slyszalem, ze studenci nie musza odprowadzac do ZUS
    > skladki na ubezpieczenie spoleczne. Czy tak jest w istocie?

    nie calkiem ;)
    tylko do 26 roku zycia i tylko zatrudnieni na umowe zlecenie.

    etatowcy i praowadzacy DG nie maja zadnego zysku :(

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2002-03-08 09:44:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 7 Mar 2002 18:45:09 +0100, "fotech"
    <u...@f...onet.pl> napisałbył:

    >A po co takie szczegóły wpisywac do rejestru ???
    >nie lepiej uzyc ogolnych pojec typu "usługi informatyczne" ?

    Już teraz tak mam, a wtedy młody byłem :-) i uważałem, że im
    dokładniej napiszę tym lepiej. Przez co miałem całą kartkę możliwości.
    Z czasem możliwości przybywało :-) więc wycinałem właśnie takie
    informację...

    Uważam, że cały wpis to durnota. Mogę sobie wpisać co tam mi pasuje.
    Co więc szkodziło by wpisanie ,,wszystko, jak podleci'', zamiast to
    wszystko wymieniać?