PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżnica w kosztach: umowa na 1/2 etatu a umowa zlecenie? › Re: Różnica w kosztach: umowa na 1/2 etatu a umowa zlecenie?
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Różnica w kosztach: umowa na 1/2 etatu a umowa zlecenie?
    Date: Fri, 16 Feb 2007 12:58:43 +0100

    Użytkownik "Ewa " <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:er27sq$aen$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale ja sie nie ucze, to nie jest siedziba firmy, a jeszcze jedno,
    jak
    > zatrudnia mnie szef na 1/2 etatu to szef ma obowiazek zapewnic mi
    urlop,
    > tzn. ja mam urlop, a jak go nie wykorzystam to ma mi zaplacic za
    niego,
    > mozna to obejsc?Tak jak ze zwolnieniem L4? Chodzi mi oto,ze nie chce
    urlopu,
    > ani zwolnien tylko umowe na 1/2.

    Jeżeli masz wolny wybór między umową o pracę a umową zlecenie i praca
    jest "zdalna", to radziłabym wybranie umowy o pracę. Szkoda, że nie
    podałaś kwoty wynagrodzenia brutto (lub netto) miesięcznie, bo łatwiej
    byłoby zrobić symulację. Przy umowie zlecenia składka chorobowa jest
    dobrowolna (od 500 zł to tylko 12,25 zł oszczędności, ale brak zasiłku
    chorobowego w przypadku choroby).
    Sprawę urlopu wypoczynkowego można załatwić polubownie, tzn. formalnie
    wypisać kartę urlopową i równocześnie w tym czasie pracować, jeżeli
    pracodawca chce być taki oszczędny kosztem pracownika.
    Umowa o pracę na 1/2 etatu wlicza się do stażu pracy, np. do uprawnień
    urlopowych, i dużo lepiej wygląda w CV niż umowa zlecenie.
    Podaj kwotę wynagrodzenia, zrobimy symulację.

    Pozdr

    --
    wa