PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Date: Tue, 29 Mar 2005 15:41:57 +0200
    <d25u7a$ir8$1@inews.gazeta.pl> <d261ot$sal$1@news.onet.pl>
    <d26n0u$eav$1@news.dialog.net.pl> <d274g3$m0d$1@news.onet.pl>
    <d2768h$phv$1@news.dialog.net.pl> <d285g9$ha7$1@news.onet.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <d294dg$28r$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@h...domek.ziembor.waw.pl>
    <d29eqq$aa8$2@news.dialog.net.pl> <d2aqvj$9dl$1@news.onet.pl>
    <v8oxng5dhk2k$.dlg@agnus.eu.org> <d2bbv0$ij4$1@news.onet.pl>
    <d2bdeq$dbc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d2bf7s$ngq$1@news.onet.pl>
    <d2bgkk$9i1$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Użytkownik "exe the cute" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2bgkk$9i1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A pomyślałeś o tych, których na to ubezpieczenie nie stać? (A Ty, Immona?)
    > Rzeczywistość jest taka, że za tych ludzi muszą zapłacić inni. W formie
    > podatku. Chyba że oboje widzicie możliwość płacenia podatków przez
    > obywateli... firmie prywatnej :D

    Alez w przypadku uslug, ktore sa konieczne w sytuacjach trudno
    przewidywalnych co do tego, czy wystapia (jak pozar, proces sadowy) prywatne
    uslugi zwykle dzieja sie na zasadzie ubezpieczenia, czyli de facto
    solidarnosciowego podatku. Wszyscy placa abonament, na ktory ich stac,
    wieksza czesc nie dostaje za to uslugi, bo nie wystapi potrzeba, u kogo
    wystapi potrzeba, dostaje usluge, na ktora by go nie bylo stac i ktorej
    koszt pokrywaja inni.

    W Niemczech nawet biednych ludzi stac na adwokata, bo rozpowszechniony jest
    taki abonament w kancelariach prawnych. Za nawet 30 euro miesiecznie (Niemcy
    zarabiaja kilka razy wiecej od nas, wiec to jak 30 zl w Polsce) jesli
    bedziesz miec proces - adwokat z kancelarii bedzie Cie bronil bez
    dodatkowych oplat. Oczywiscie wykupuje sie to na dluzszy czas i nie mozna
    sie zapisac tylko na ten miesiac. Ci biedniejsi wzieci razem maja tyle
    pieniedzy, ze prywatnym firmom oplaca sie skladac im oferty dopasowane do
    ich portfela. Dlatego istnieja Biedronki i LIDLe.

    I.