PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych. › Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
    Date: Sun, 15 Jan 2006 13:36:42 +0100

    Re to: @ [Fri, 13 Jan 2006 10:50:27 +0100]:

    > Co ma na celu zadawanie tego pytania? Jakiej odpowiedzi
    > oczekuje osoba rekrutujaca? Chodzi tu o konkretna kwote,
    > mowiaca o tym "jak sie cenimy", czy o szybka, pewna
    > odpowiedz na to ?

    Ja co prawda zazwyczaj wiem ile zapłacę, ale lubię też
    czasami zadać podobne pytanie. Ono wbrew pozorom lepiej
    niż jakiekolwiek techniczne potrafi zweryfikować, czy
    doświadczenie opisane w CV to faktyczne doświadczenie.

    Jako, że kręcę się raczej w okolicach 'wolnych zawodów',
    mam do czynienia głównie z freelancerami. I oni, jeżeli
    faktycznie mają doświadczenie i już w ten sposób pracowali
    - bez problemu odpowiadają na pytanie ile jest warta ich
    praca w tym konkretnym projekcie. I co ważne, nie rzucają
    kwoty z góry, tylko zaczynają zadawać pytania i dopiero
    na podstawie odpowiedzi wyceniają swoją pracę.

    Dlatego jeśli przychodzi mi grafik web i na pytanie "ile"
    odpowiada "yyy... eee... no... 100?" to w sumie wiem, że
    nie za bardzo jest o czym dalej rozmawiać. Bo niby skąd
    ta 100, z kosmosu się wzięła jak nie wie za co właściwie
    mam mu zapłacić? Taka odpowiedź oznacza dwie rzeczy: raz,
    facet nie ma pojęcia o faktycznych stawkach za projekty,
    dwa, jest mu dokładnie wsio rawno co ma zrobić - co jest
    idiotyzmem, bo jednak zaprojektowanie grafiki do serwisu
    portalowego "nieco" się różni od strony firmowej albo
    poruszającej jeden konkretny temat czy od skepu OnLine.

    Krótko mówiąc, jest to bardzo szybki sposób na sprawdzenie
    czy przyszły współpracownik zna realia własnej branży i pi
    razy oko wie, o czym my w zasadzie rozmawiamy.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*