PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa kwalifikacyjna › Re: Rozmowa kwalifikacyjna
    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa kwalifikacyjna
    Date: Sat, 23 Feb 2008 17:07:00 +0100

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    news:fppdrj$247$1@news.dialog.net.pl...

    > Tu przemawia przez ciebie małostkowa uraza osobista i brak logiki. Uważam,
    > że choćby pobieżna znajomość KP - najważniejszego aktu prawa pracy - to
    > podstawowa rzecz zarówno dla pracodawcy jak i człowieka pracy najemnej. Co
    > innego zadanie pytania wskazującego na trudność w interpretacji zapisu KP,
    > a co innego pytanie wskazujące ewidentnie na jego kompletną nieznajomość.

    Tu przyznam calkowita racje. Zwlaszcza, ze wielu ludzi potrafi dokladnie
    przeczytac instrukcje odtwarzacza DVD za 199zl, natomiast nie zechca wglebic
    sie w nic poza cyferkami przy "kwota wynagrodzenia brutto" we wlasnej umowie
    o prace (ktorej elementem jest KP). A ta umowa de facto determinuje caly ich
    zywot na chwile obecna. Do tego mowimy o kwocie x kpln/mc a nie 199zl
    jednokrotnego wydatku.

    IMHO jakis quiz z podstaw prawa na codzien (chociaz Konstytucja+KC+KP+cos z
    podatkow "na szostke" ;) ) powinien byc wymagany do odbioru dowodu
    osobistego (a przez to i do nabycia prawa glosu), a przynajmniej byc
    obowiazkowym przedmiotem na maturze. No bo jak mozna miec "zdolnosc do
    czynnosci prawnych" nie znajac podstaw podstaw (powtorzenie intencjonalne)
    obowiazujacego prawa.

    pozdr