PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: Refleksja [było: jak jest z 13tką dla nauczycieli?]
    From: a...@p...fm
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Refleksja [było: jak jest z 13tką dla nauczycieli?]
    Date: 9 Feb 2005 22:10:05 +0100

    taka jest prawda, że w Polsce niektóre zawody są opłacane znacznie poniżej
    kwalifikacji potrzebnych do ich wykonywania...z czasem rośnie niechęć - do
    dokształcania się, do odświeżania swojej wiedzy - bo albo zapieprza się na
    dwóch i więcej etatach, albo na tym jednym popada w intelektualny
    marazm...oczywiście z góry przepraszam Szanowne Wyjątki.

    Mi już dawno odechciało się komentować, co niektórzy Towarzysze tu wypisują.
    Szkoda nerwów. Zniżać się do poziomu. Strzępić języka.

    Jak myślę o tym, jak olewatorski stosunek mają niektóre klasy do nauki
    czegokolwiek, nawet języka, to odechciewa mi się starać na prowadzenie z nimi
    zajęć. Już za moją "głupotę" starania się pare razy mi się dostało...przeraża
    mnie obojętność tych młodych ludzi. A przecież nie jestem znowu tak dużo
    starsza od nich...obojętność i agresja. I te potoki wulgaryzmów. To produkcja
    ostatnich lat - moje pokolenie było inne, raptem starsze o 6-7-8 lat.

    W komentarzach pana Kynia - i paru innych osobników - znalazłam bardzo podobną
    agresję. To rzecz, wobec której jestem bezsilna. Bo agresji nie da się
    przemówić do rozumu.

    I tak bardzo chciałabym pracować na poziomie swojej wiedzy. A na razie nie mam
    z kim. Może zmieni sie to z czasem...3majcie kciuki :-) A pomysł o elitarnych
    szkołach...może i by się przydał - ale gdyby istniał system państwowych
    stypendiów umożliwiających uczenie się tam młodzieży z różnych środowisk.
    Elitarność za osiągnięcia w nauce - nie poprzez status społeczny...Ale na ile
    to realne? To wielki przywilej pracować ze zdolnymi ludźmi. Co nie znaczy, że
    jakąś obelgą jest praca ze słabszymi, z uczniami z problemami wychowawczymi. Po
    prostu trudniej. Szczególnie jak uczeń walnie Ci na koniec roku
    szkolnego "pier..l się", bo nie otrzymał oceny, którą chciał dostać...jak
    należy takiego wychowywać? powiedzieć mu, że to brzydko tak mówić? ;-) ale on
    to słyszy od matki albo ojca - i też tak do nich się odzywa - nawet przy całej
    klasie...dyrektorze...nauczycielach...

    pozdrawiam wszystkich (byłych) uczniów i (niebyłych) nauczycieli!
    atupaj