PracaGrupypl.praca.dyskusje › Reflekasja po powrocie z UP ...

  • 1. Data: 2006-11-09 11:57:49
    Temat: Reflekasja po powrocie z UP ...
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Właśnie wróciłem z Up., na tablic ogłoszeń praca w Estonii za 400-450 euro.
    Kiedy u nas tak będzie ? Wszyscy narzekają że drogie podatki - czy tam
    podatków nie płacą ??

  • 2. Data: 2006-11-09 12:04:51
    Temat: Re: Reflekasja po powrocie z UP ...
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > Kiedy u nas tak będzie ? Wszyscy narzekają że drogie podatki - czy tam

    Płacą wszyscy liniowy podatek dochodowy (26% z tego co pamiętam), nie ma
    CITu. Jak widać - da się, tylko zamiast pieprzyć o lustracji trzeba się
    zabrać za sprawy ważne.

    Tobi

  • 3. Data: 2006-11-09 12:17:33
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Nie takie 'pieprzenie', kiedy mamy mafijna gospodarke.

  • 4. Data: 2006-11-09 12:23:51
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-11-09 13:04:51 +0100, Tobi <t...@p...onet.pl> said:

    > Płacą wszyscy liniowy podatek dochodowy (26% z tego co pamiętam), nie
    > ma CITu. Jak widać - da się, tylko zamiast pieprzyć o lustracji trzeba
    > się zabrać za sprawy ważne.

    Bo polska demokracja, to jest władza grup nacisku. Masz silne lobby, to
    Sejm uchwali prawo, aby milczącej większości zabrać i tobie dać. Tak
    się to toczy. To jest hodowla nierobów. Państwo wysyła mnóstwo
    sygnałów, że cieżka praca się nie opłaca. A jak nie posłuchasz, to
    urzędnik ze skarbówki cię wykończy z pomocą bogobojnych przepisów
    podatkowych. Ja ostatnio biegałem pożyczać pieniądze po znajomych, bo
    miesiąc miałem szczególnie udany, wystawiłem dużo faktur, przyszedł
    czas płacenia VATu i podatku a Polska-macocha ma w dupie, że tych
    pieniędzy jeszcze nie mam. Mam zapłacić podatek od "papierowych" zysków
    i basta. Inaczej olbrzymie kłopoty. Bolszewickie prawo.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 5. Data: 2006-11-09 12:24:37
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Płacą wszyscy liniowy podatek dochodowy (26% z tego co pamiętam), nie ma
    > CITu. Jak widać - da się, tylko zamiast pieprzyć o lustracji trzeba się
    > zabrać za sprawy ważne.

    To ja bym zaczął od definicji polityki. Otóż czym jest "polityka" ?

    W Ameryce politykę definiuje się jako "sztukę bycia wybieranym". Często
    używaną definicją jest również "sztuka realizacji własnych celów".

    Może Ci się to podobać lub nie, ale nasi politycy postępują zgodnie z
    definicją. Pamiętaj, że elektorat, to nie tylko młodzi, zdolni i zaradni,
    ale też cała reszta.

    Totalny kanał...

  • 6. Data: 2006-11-09 13:45:37
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006 13:23:51 +0100, camel wrote:

> [...]
    >pieniędzy jeszcze nie mam. Mam zapłacić podatek od "papierowych" zysków
    >i basta. Inaczej olbrzymie kłopoty. Bolszewickie prawo.

    Czy zgodnie z art. 7 pkt. 1 pdpkt. 4 "Ustawy z dnia 9 września 2000 r.
    o podatku od czynności cywilnoprawnych" (Dz.U. 2000 nr 86 poz. 959) od
    pieniędzy pożyczonych od znajomych został odprowadzony należny podatek
    w wysokości 2% kwoty pożyczki?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 7. Data: 2006-11-09 14:14:47
    Od: "noone" <n...@n...com>

    "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message
    > On Thu, 9 Nov 2006 13:23:51 +0100, camel wrote:
    <ciach>
> [...]
    > o podatku od czynności cywilnoprawnych" (Dz.U. 2000 nr 86 poz. 959) od
    > pieniędzy pożyczonych od znajomych został odprowadzony należny podatek

    A co jezeli pozyczka zostala udzielona w innym kraju? Na przyklad w Wielkiej
    Brytanii. To co? US tez sie bedzie o tych 2% domagal?

    noone

  • 8. Data: 2006-11-09 15:10:30
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: noone [Thu, 9 Nov 2006 15:14:47 +0100]:

    > A co jezeli pozyczka zostala udzielona w innym kraju? Na przyklad
    > w Wielkiej Brytanii. To co? US tez sie bedzie o tych 2% domagal?

    Ośrodek interesów pożyczającego jest w Polsce, więc przychód
    raczej również należy rozliczyć tutaj... ;)

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ ~ I am what I am - I do what I want ~

  • 9. Data: 2006-11-09 15:48:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 9 Nov 2006 13:17:33 +0100, "doktorynka" <nic z
    tego@bez.adresu.pl> zakodował:

    >Nie takie 'pieprzenie', kiedy mamy mafijna gospodarke.

    Gdyby gospodarka była mafijna, to przepisy dotyczące pracy nie byłyby
    tak beznadziejne.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2006-11-09 16:40:21
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006 15:14:47 +0100, "noone" wrote:

    >A co jezeli pozyczka zostala udzielona w innym kraju? Na przyklad w Wielkiej
    >Brytanii. To co? US tez sie bedzie o tych 2% domagal?

    Raczej nie (art.12), chyba że zachodzą przesłanki opisane w art. 13.
    Poza tym są różne zwolnienia (art. 9) - co pewnie zainteresuje
    skarżącego się - art. 9 pdpkt. 10 lit. d, ale mam nadzieję że camel
    nie będzie musiał udowadniać w skarbówce że nie jest wielbłądem...
    wróć... ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse