PracaGrupypl.praca.dyskusjeReferencje › Re: Referencje
    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Referencje
    Date: Thu, 20 Feb 2003 23:13:07 +0100

    Greg wrote:

    [ciach]

    > No i ja wlasnie sie zastanawiam jakie to sa "prawdziwe" referencje. Czy
    > chodzi tu o ocene pewnych cech jakie posiada czlowiek, ktore moga okazac
    > sie przydatne przyszlemu pracodawcy, czy referencje to po prostu
    > pochwalenie sie poprzednim pracodawca?

    Stary, referencje to nie zadna ocena cech. Raczej to drugie.
    Poszukaj sobie serwisow o pracy, tam masz przyklady i dosc dosc dobre.
    Pochwalenie sie pracodawca albo osoba z ktora wspolpracowales.

    > Ale czym sie moga roznic takie referencje od referencji wystawionych przez
    > wykladowce? Dla przykladu... po wolontariacie ktos o mnie powie, ze jestem
    > osoba zdyscyplinowana, sumienna i kreatywna. Te same cechy jednak moze
    > stwierdzic wykladowca. Czy jest jakas znaczaca roznica pomiedzy jednym i
    > drugim?

    Tym sie roznia, ze wykladowca nie wspolpracowal z Toba na plaszczyznie
    biznesu, a oto przeciez chodzi pracodawcy. Idz do pracy, zeby pomnazac
    pieniadze pracodawcy i on wolaby gdybys pokazal mu, ze cos takiego
    potrafisz robic. A czy to pokazesz pisza referencje czy probujac na jego
    oczach ze 100 PLN zrobic 1000 PLN to juz Twoja sprawa. Ale podejrzewam,
    ze on wolaby ta druga opcje :)

    > Niedlugo bede mial. Dosc krotko (zaledwie dwa tygodnie), ale zawsze to
    > cos. Czy cos takiego da sie rowniez wykorzystac? Marne referencje bo
    > marne, ale zawsze to cos.

    Praktyki to nie referencje. To po prostu praktyki - kolejny punkt Twoje
    zyciorysu.

    > Wspolpracuje tez przy pewnym projekcie internetowym z psychologiem. Ktos
    > taki jest chyba dosc wiarygodna osoba, wiec czy ma sens wykorzystanie w
    > jakis sposob rowniez tej mozliwosci?

    Tak. Napisz o projekcie, bo to oznacza, ze potrafisz pracowac w grupie.
    A pracodawca sam sprawdzi (o ile wie jak to sie robi) co w grupie
    potrafisz zrobic.

    > Referencje podawac najlepiej w formie "nazwisko - numer telefonu", prawda?

    Opis dzialalnosci/stanowiska - Imie i nazwisko - Instytucja - Nr tel.
    Sa tez inne formy, sprawdz w poradnikach internetowych.

    > Z referencjami jeszcze nigdy nie mialem do czynienia i stad moje pytania.

    Wiesz, w sumie to szkoda, bo Google.pl zawiera naprade duzo rekordow
    "referencje+praca".

    Pozdrawiam,
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>