PracaGrupypl.praca.dyskusjeLUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!! › Re: Re: LUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!!
  • From: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: LUDZIE TRZEBA COŚ ZROBIĆ Z TYM KRAJEM !!!
    Date: Tue, 29 Jan 2002 20:15:33 GMT

    On Tue, 29 Jan 2002 01:51:23 +0100, Mlody <m...@a...com.pl> wrote:

    [ciach...]
    > Pierwszy raz zabiorę głos na tej grupie i nie wiem czy dobrze robię.
    EE raczej nie
> [...]
    >przykro. Mojemu przedmówcy brak podstawowej wiedzy ekonomicznej! Naprawdę trzeba
    >niewielkiego wysiłku intelektualnego, żeby móc ocenić czasy gierkowskie.
    >Zauważam tu zbierzność poglądów ekonomicznych z tymi, które głosi pan Lepper.
    >Trzeba sobie uświadomić DŁUGI SIĘ SPŁACA!!!!! W przypadku gierkowskich baaaardzo
    >długo i kosztuje to baaardzo dużo. Żeby pożyczać pieniądze, trzeba najpierw
    >wiedzieć, co z nimi zrobić i ile na to można pożyczyć. Chciałbym przypomnieć, że
    >lepiej było bardzo krótko i nie dlatego, że odsunięto towarzysza Gierka od
    Hmmm wiedza ekonomiczna wiedza ekonomiczna - po pierwsze w ekonomii
    2+2=4 tylko w zaleznosci od interpretacji tzw. szkoly ekonomicznej
    praktycznie wszyscy ministrowie finansow byli z roznych szkol i
    Balcerowicz (fiskalista) i Kolodko i ten i tamten (no moze oprocz
    Bauca bo ten byl ze szkoly ekonomicznej ale wieczorowej sredniej).

    Druga sprawa ze nawet po poznaniu tej wiedzy trzeba znac warunki
    poczatkowe a jak dobrze wiemy nasz ukochany przez wszystkich
    nawiedzonych sp. tow. Gierek narobil dlugow na okolo 20mld $ no a
    teraz mamy jakies 80 i to po redukcji dlugow w latach 90 i splacaniu
    przez lata (ciekawe ile splacilismy) ze nie wspomne o potajemnym
    skupywaniu dlugow przez panstwo polskie (naganne).

    Nastepna sprawa co nasz drogi tow. Gierek z tymi pieniadzorami zrobil
    wiec ze przypomne np. gierkowke, trase wz, malucha, hute katowice,
    komputer ICL i pare innych chybionych inwestycji za ktore wzielismy
    jednak ciezki pieniadz od firm je przejmujacych.

    Wiec zanim zaczniemy obwiniac o wszystko sp. tow. Gierka (a o zmarlych
    dobry obyczaj kaze mowic albo dobrze albo wcale) zastanowmy sie nad
    wszystkim co sie chce powiedziec uwazajac takze zeby swymi plytkim
    opiniami sie nie osmieszyc.

    >Czy w zwalczaniu bezrobocia ważniejsze są niższe podatki, czy niższe stopy
    procentowe?
    Jestem za obnizeniem podatkow - ale najpierw jakie wydatki i na jaki
    cel powinny byc ograniczony: na drogi (we fatalnym stanie), na
    lecznictwo (no comments), na szkolnictwo (i tak juz jest wlasciwie
    platne) czy moze na wojsko (tez sadze ze trzeba rozpedzic
    darmozjadow).

    NIE MA prostych sposobow na obecna sytuacje.

    Pzdr
    Limfo