PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy chore są porady doradców HR, czy chorzy są doradcy? › Re: Re: Czy chore są porady doradców HR, czy chorzy są doradcy?
    From: " " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Czy chore są porady doradców HR, czy chorzy są doradcy?
    Date: Mon, 26 May 2003 08:38:05 +0000 (UTC)

    >proponowalabym najpierw zastanowic sie nad przeformulowaniem tresci
    >takim, zeby skrocic i umiescic tylko najwazniejsze rzeczy;
    >czestym bledem piszacych CV jest po prostu listowaniem ciurkiem
    >wszystkiego jak leci, niemalze jak w ksiazce telefonicznej albo
    >zwierzeniach pamietnikarskich.
    >minumium slow, maximum tresci, zlota zasada.

    Masz oczywiscie racje, ale jezeli ktos nie ma MBA, certyfikatow CISCO,
    Microsoft, Novell, Oracle itp., to jak mozna przemowic do wyobrazni
    potencjalnego pracodawcy?
    Tylko wypunktowaniem dotychczasowych czynnosci zawodowych, osiagniec i
    ukonczonych kursow specjalistycznych. Dane personalne, ukonczona szkola
    srednia i dotychczasowi pracodawcy zmieszcza sie na jednej stronie, ale co
    pracodawca z tego wie poza iloscia lat pracy kandydata &#8211; NIC.

    >po drugie, jesli rzeczywiscie masz takie bogate doswiadczenie zawodowe
    >(nie wiem, kilkanscie lat i pasmo sukcesow, ktorych lista na jedna
    >strone) co sie nie miesci na jednej stronie - to widocznie ta oferta
    >pracy nie dla ciebie.
    Tak wiem, ze ta oferta nie dla mnie &#8211; zwlaszcza, ze ta informacja o CV max
    jedna strona jest wyrwana z kontekstu. Tyle, ze jest dla mnie bzdurnym
    pomyslem mierzenie wartosci CV iloscia stron.
    A tak na marginesie. Polska w porownaniu z USA i UE jest ciagle pustynia
    informatyczna. Sprzet jest czesto nowoczesniejszy, ale wynika to tylko z daty
    jego zakupu i z tego, ze duza czesc uzytkownikow ma &#8222;zespol jeszcze szybszego
    auta&#8221; polegajacy na tym, ze po pojawieniu się nowej generacji procesorow i
    innych bebechow &#8211; musza miec to u siebie. Tymczasem malo kto wie, ze
    najsilniejszy procesor do zastosowania w kosmosie to 486. Jest to podyktowane
    wzgledami technicznymi, ale fakt jest faktem. Czy spodziewane wejscie Polski
    do UE spowoduje (wymusi?) szybszy rozwoj ogolnie pojetej informatyki, a co za
    tym idzie wzrost zapotrzebowania na ludzi, którzy potrafia cos wiecej niż
    Word i Excel?
    Marek