PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie odnosnie listy obecnosci w pracy › Re: Pytanie odnosnie listy obecnosci w pracy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie odnosnie listy obecnosci w pracy
    Date: Tue, 3 Apr 2007 22:00:57 +0200

    W wiadomości news:op.tp7157rasw2pr1@to.napisal.tomasz.plokarz Tomek P.
    <a...@y...pl> pisze:

    > "Potwierdzone fakty", to własnie dowody - skoro już do mnie pijesz :>
    > Zeznanie to dowód - a do sadu nalezy ocena jego wiarygodności w
    > zestawieniu z innymi dowodami.
    Nie żebym pił jakoś specjalnie do ciebie ani w ogóle, ale nie masz racji.
    Posługujesz się potocznym czy też obiegowo dorozumianym pojęciem terminu
    "dowód". A należałoby posługiwać się pojęciem rozumianym procesowo, prawnie.
    Dowodem jest to, co sąd _dopuści_ jako dowód w sprawie i to wszystko. Jak
    nie dopuści, to nie ma dowodu. A jak się stronie nie podoba - może apelować.
    Tak to wygląda.

    > Słusznie.
    Wiem.

    > Tak. PIP-a stwierdzi "o, nie ma listy" i wymierzy karę (albo nie).
    To także wiem.

    > A to akurat jest działanie poniżej pasa. Inspektorzy sanepidu i bhp
    > ZAWSZE mogą się przypieprzyć.
    To bardzo dobrze.
    Poniżej pasa - jeśli już używać tego określenia - to jest przede wszystkim
    oszukiwanie pracowników i łamanie prawa. W końcu ludzie tam pracują na
    środki do życia.
    Nie uważam także aby zgłoszenie do organu mającego uprawnienia kontrolne
    podejrzenia naruszenia przepisów było czymś nagannym.
    Zwróć uwagę na dwa aspekty omawianej sytuacji: autor zapodał, że brak
    dokumentacji czasu pracy jest efektem świadomego działania mającego na celu
    pozbawienie pracowników należącej się im zapłaty i olewał ich interwencje.
    Nie mam powodów zakładać, że jest to informacja nieprawdziwa.
    A po drugie w relacji pracodawca-pracownik to ten drugi jest strona słabszą
    (a fakt ten został z całą bezwzględnością wykorzystany) i takie postępowanie
    jakie doradziłem, niesprzeczne z prawem, jest działaniem obronnym.
    Oczywiście każdy może oceniać to jak zechce, ja póki co pozostanę przy
    swoim.

    --
    Jotte