PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie odnosnie listy obecnosci w pracy › Re: Pytanie odnosnie listy obecnosci w pracy
    From: "Tomek P." <a...@y...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie odnosnie listy obecnosci w pracy
    Date: Tue, 03 Apr 2007 21:09:33 +0200

    Dnia 03-04-2007 o 20:48:46 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > Nie chcę ośmieszać się prorokowaniem czy np. taka "społeczna" lista
    > obecności i czasu pracy będzie dowodem w sądzie czy nie będzie - dowodem
    > dla sądu jest bowiem to, co sam sąd uzna i przyjmie za dowód, a z tym
    > bywa różnie. Ale mieć jak najwiecej potwierdzonych faktów nie zaszkodzi.

    "Potwierdzone fakty", to własnie dowody - skoro już do mnie pijesz :>
    Zeznanie to dowód - a do sadu nalezy ocena jego wiarygodności w
    zestawieniu z innymi dowodami.

    > Po trzecie - na podstawie niemałego doświadczenia radzę nie liczyć za
    > bardzo na solidarność współpracowników w sytuacji konfrontacji z
    > pracodawcą.

    Słusznie.

    > Niemniej sprawy odpuszczać nie ma sensu, byle działać z rozwagą.
    > Osobiście zacząłbym od zawiadomienia PIPy ale na własną rękę, tzn. bez
    > czyjejkolwiek wiedzy.

    Tak. PIP-a stwierdzi "o, nie ma listy" i wymierzy karę (albo nie).

    > Na koniec po czwarte - jak pracodawca kantuje na płacach, to może i
    > gdzie indziej nie jest w porządku (US, ZUS, Sanepid - BHP, legalność
    > softu?). Warto rozważyć powiadomienie zajmujących się tymi sprawami
    > instytucji, oczywiście tym bardziej bez "wspólników". ;)

    A to akurat jest działanie poniżej pasa. Inspektorzy sanepidu i bhp ZAWSZE
    mogą się przypieprzyć.

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.