PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie nt urlopu › Re: Pytanie nt urlopu
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie nt urlopu
    Date: Mon, 18 Jul 2005 21:58:05 +0200

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia flashi <f...@e...pl>
    wystukał[a]:
    > W lipcu 2000 roku pracowalem na umowie praktyka studencka w firmie w
    > ktorej aktualnie jestem juz normalnie zatrudnionu (zatrudnienie od
    > lutego 2004 do no do kiedys).

    Umowa praktyka studencka? Ale to chyba nie była umowa o pracę.
    Dostawałeś za do wynagrodzenie, miałeś odprowadzane składki zus?
    Dostałeś świadectwo pracy? Jeżeli nie, to nie była umowa o pracę. imho.

    > Na poczatku jak zatrudniony zostalem normalnie od lutego 2004
    > powiedziano mi ze nieprzysluguje mi urlop po miesiacu pracy, bo
    > pracowalem u nich przez miesiac w 2000 roku i dlatego zalapalem sie
    > na stare zasady przyznawania urlopu.

    imo nie mają racji. Każdy musi ileś tam miesiący (2?) praktyki na
    studiach. Nie liczy się tego do stażu pracy. Bo za to nie dostaje się
    wynagrodzenia, a cechą charakterystyczną pracy jest *wynagrodzenie*. Nie
    można pracować za darmo.

    Dlatego powinni cię potraktować tak, jakby twoją pierwszą pracą była ta
    umowa zawarta w lutym 2004. I po każdym przepracowanym miesiącu
    powinieneś mieć 1/12 wymiaru (czyli 1/12*20dni).
    Na początku stycznia nabyłeś prawo do urlopu za rok 2005 - czyli tak jak
    każdy normalny pracownik (czyli 20 dni na rok, proporcjonalnie do czasu
    trwania umowy)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)