PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie dotyczace bylej pracy i PITu - pitu ;] › Re: Pytanie dotyczace bylej pracy i PITu - pitu ;]
    From: "Luiza" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie dotyczace bylej pracy i PITu - pitu ;]
    Date: Thu, 11 Jan 2007 10:08:04 +0100

    Kaizen napisal(a):
    > Jeżeli pracowałaś "na czarno" - to nie licz na to, że dostaniesz
    > jakiekolwiek papiery.

    "Na czarno"? To miala byc paca w pelni legalna i nie sadze, zeby byla "na
    czarno"...
    W koncu podpisywalam ze wszystkimi listy obecnosci i robil ze mna wywiad
    inspektor pracy, gdy klopoty finansowe szefa przeszly na sklep.
    No ale fakt faktem zadnej umowy do "domu" nie dostalam.

    >Jeżeli pracowałaś legalnie, tylko zleceniodawca
    > nie dopełnił formalności - powinien wystawić PITa do 15 dnia
    > następnego miesiąca po ostatniej wypłacie.

    Ale tego nie zrobil, bo nie dostalam... Hmm.. wiesz, kiedys pracowalam w firmie
    X jako telemarketerka i pit zostal mi wyslany po paru dobrych miesiacach a
    dokladnie kilka tygodni przed czasem ostatecznym do zlozenia PITa w US...

    > Upewnij się, czy pracowałaś legalnie, czy na czarno - proponuję na
    > początek list polecony z pytaniem o PITa.

    Dobry pomysl, tylko do kogo?
    Z tego co wiem, gdy firma splajtowala czlowiek, ktory jak sadzilam jest moim
    szefem, byl cichym wspolnikiem, ktory potem tylko umyl rece... no coz, nie tylko
    ja tak myslalam.
    Okazalo sie, ze to jego "kobita" formalnie ma ten interes, ale ona za naszymi
    plecami sprzedala, badz odebrano jej sklepy (rozne wersje..)

    Dziekuje za reakcje i pozdrawiam

    Luiza