PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie do rekrutujących :)

  • 1. Data: 2006-06-06 20:47:51
    Temat: Pytanie do rekrutujących :)
    Od: "AkcenT" <n...@o...pl>

    Jak procentowo podzielilibyście napływające aplikacje: .doc/.rtf a .pdf,
    ewentualnie inne.

    Zastanawiam się, czy rekrutujący doceniają CV wykonane elegancko
    (stanowisko: nie związane z grafika/DTP ani pośrednim) w jakimś programie
    graficznym a następnie wyeksportowany jako PDF. Czy aplikanci przesyłają PDF
    w wersji ze złamanym tekstem, czy klasycznym Arialem/Times'em?

    Pytam jak najbardziej poważnie, albowiem przymierzam się do zmiany pracy i
    chciałbym uzyskać nieco aktualnych trendów.

    Aby uniknąć kalki anglo- lub niemieckojęzycznych Cv możecie podać
    przykład(y) jakiegoś szablonowego oraz nieszablonowego dokumentu.

    Na co - poza merytoryką - zwrócić uwagę przy konstruowaniu CV/LM.

    Dziękuję :)

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2006-06-06 23:26:45
    Temat: Re: Pytanie do rekrutujących :)
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    AkcenT napisał(a):
    > Zastanawiam się, czy rekrutujący doceniają CV wykonane elegancko
    > (stanowisko: nie związane z grafika/DTP ani pośrednim) w jakimś
    > programie graficznym a następnie wyeksportowany jako PDF.
    Doceniają. Świadczy to o poważnym podejściu kandydata do rekrutacji i
    wyróżnia spośrod wielu sztampowych aplikacji.
    Tylko uważaj - lepszy standardowy wzór CV o małej objętości, niż
    wypasiony plik, ale zajmujący 10 MB.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2006-06-07 08:18:45
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    > Jak procentowo podzielilibyście napływające aplikacje: .doc/.rtf a .pdf,
    > ewentualnie inne.

    60% pdf, 40% doc. Osobiście wolę PDF, bo są drukarko-niezależne ;-).

> [...]
    > graficznym a następnie wyeksportowany jako PDF. Czy aplikanci przesyłają
    > PDF w wersji ze złamanym tekstem, czy klasycznym Arialem/Times'em?

    Doceniają, jednak nie przesadzaj z michałkami. CV ma przede wszystkim
    zawierać rzeczowe informacje o kandydacie, a nie kolory, ramki, sramki ;-).

    > Na co - poza merytoryką - zwrócić uwagę przy konstruowaniu CV/LM.

    Każda, najmniejsza nawet literówka ogromnie mnie razi i po prostu nie
    cierpię takowych. Dla mnie świadczy to o tym, że kandydat nie przeczytał
    swojego CV dokładnie lub nie potrafi korzystać ze sprawdzania pisowni w
    wordzie.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 4. Data: 2006-06-07 14:32:16
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > graficznym a następnie wyeksportowany jako PDF. Czy aplikanci przesyłają PDF
    > w wersji ze złamanym tekstem, czy klasycznym Arialem/Times'em?

    nie ma to najmniejszego znaczenia, byle z aplikacji wynikało jednoznacznie, ze
    doswiadczenie / wyksztalcenie jest adekwatne do oczekiwan zawartych w ogloszeniu
    rekrutacyjnym. Cza zrobisz szlaczki, czy wkleisz zdjecia, czy uzyjesz 100 czcionek
    bedzie ten sam efekt co przy starannym napisaniu odrecznie. nie licz Ze przerost
    formy nad trescia cokolwiek ci da (bo to tylko daje grupowym onanistom z V roku
    studiow dopału, nikomu powaznemu na pewno nie)

    Wojtek

  • 5. Data: 2006-06-08 12:40:40
    Od: AKWinner <ewa@_bez_winner.pl>

    fotech napisał(a):
> [...]
    formy nad trescia cokolwiek ci da (bo to tylko daje grupowym onanistom z V roku
    studiow dopału, nikomu powaznemu na pewno nie)

    Nie mogę się niestety zgodzić. Osobiście bardzo dużą uwagę przykładam
    zarówno do jakości podania (forma graficzna) jak i treści. Nie traktuje
    poważnie ofert bez zdjęć, z literówkami, "rozjechane" w wordzie.
    Nie dlatego, że jestem pedantką, ale dlatego, że jeśli ktoś nie umie
    ładnie sporządzić dokumentu w wordzie lub pdfie to znaczy, że będę
    musiała ja, lub moi współpracownicy robić korekty tego co on wypuszcza z
    mojej firmy - do klientów/podwykonawców = strata czasu.
    Niechlujstwo i nieumiejętność posługiwania się programami komputerowymi
    to wada.
    Poza tym ciekawa forma CV w mojej branży (rozrywka) świadczy o bardzo
    poszukiwanej przez nas kreatywności, odwadze i zaangażowaniu.

    Banalne CV są przeze mnie bagatelizowane, mało tego - osoby, które
    zatrudniliśmy mimo kiepsko zrobionego CV (oczywiście mówię o formie)
    zupełnie się nie sprawdziły w przeciwieństwie do tych pomysłowych.

    Pozdrawiam

    Ewa