PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do pracodawców › Re: Pytanie do pracodawców
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie do pracodawców
    Date: Tue, 16 Nov 2004 14:50:46 +0100

    NIe jestem pracodawcą, ale pozowlę sobie opisac sytuację u mnie

    > Czy za przepracowane
    > przez waszych pracowników nadgodziny oferujecie im jakies dodatkowe
    > profity
    > np ze moga sobie nadgodziny wybrac w innym terminie albo dostaja dodatkowe
    > wynagrodzenie za godziny nadliczbowe ?

    Umnie chociaż formalnie mamy wyznaczopne godziny pracy obowiązuje zasada
    rozliczania z efektów. To znaczy jeżeli akurat sytuacja tego wymaga hakuje
    się i po 26 - 20 godzin na dobę bez nadgodzin , ale z drugiej strony w
    okresach "luźniejszych" nikt nie wnika jeżeli wyskoczysz na parę godizn coś
    załatwić lub wręcz zadzwonisz, że wpadniesz tylko na chwilę bo akurat coś ci
    wypadło (nie trzeba nawet tłumaczyć co ). Kiedyś kumpel z ciekawości nawet
    to liczył i wyszło mu że w okresie 3 miesięcy przeciętnie rzeczywiście
    pracował po ~8 godzin (siedział dłużej ale uczciwie odliczał też
    "pogaduchy"bezpośrednie i przez net). Tak że w sumi emozna to traktować jako
    "odbieranie sobie wolnego"

    > Albo np gdy pracuja przy projekcie to dostaja jakas premie gdy projekt
    > sie sprzeda ?
    >Czy w jakis sposób zachecacie ich do ciezszej pracy ?

    Generalnie zasada jest taka, że pracownik musi najpierw zarobić na swój
    etat. Przy czym rozliczanie jest parostopniowe.
    Praktycznie rzecz biorąc, osobiśice odpowieadam za zespól, który musi
    najpierw wypracować koszty sumy swoich etatów + koszty realizacji
    (delegacje, materiały eksploatacyjne, itp) +założoną kwotę dla firmy. To nie
    jest problem, bo zwykle dochodzi jeszcze dodatkowy zysk - z tego (w
    zależości od sprecyfiki projektu) 20 - 40% idzie na firmę a reszta jest do
    rozdzelenia w postaci premii. Jak ona będzie podzielona zależy od
    kierowników projektów. To wygląda różnie, ja np powielam pomysl firmy płacy
    proporcjonalnej do wkładu w efekt koncowy (szczególy jego szacownia to
    "temat na poemat" ale nie ma raczej nieporozumien) ale niektórzy koledzy
    preferują zasadę "wszystkim po równo" lub różne warianty kombinowane.

    > Czy chciało by wam sie pracowac nadgodziny gdy nie
    > macie z tego zupełnie nic .

    Zależy co miałbym robić w ramach tych nadgodzin. Zdarzało mi się bowiem
    robic cos całkowicie za darmo tylko dlatego że to było bardzo ciekawe.

    Pozdrawiam
    Paweł A.