PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster › Re: Pytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster
  • Data: 2002-06-02 06:57:38
    Temat: Re: Pytanie d/s pracy chałupniczej jako webmaster
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Milo mi powitać wszystkich grupowiczów.
    > Jestem nowy wiec nisko sie klaniam.
    > Bede tutaj krotko: Chce jesli to mozliwe zadac jedno pytanie i znikam -
    Czy
    > istneije mozliwosc (a jesli tak to na jakich warunkach i zasadach) aby
    bedac
    > webmasterem pracowac w domu przy komputerze. Jesli nie to czy jest - jesli
    > tak to jaka - praca w jaknajbardziej podobnym charakterze aby moc pracowac
    > chalupniczo. Koncze po prostu wlasnie kurs webmasterski a chcialbym
    pracowac
    > na wlasny rachunek zamiast sleczec godzinami w biurze. Czy jest taka
    > mozliwosc.?
    > Bede ogromnie wdzieczny za wszekie wskazowki.

    Argh. "Praca chalupnicza". IMO wiele lepiej jest stosowac okreslenie
    "telepraca", gdyz "praca chalupnicza" kojarzy sie raczej ze skladaniem
    dlugopisow i innymi rzeczami nie wymagajacymi wykorzystania wyzszych funkcji
    mozgu.

    Czy mozna telepracowac w zawodzie Webmastera? Tak, jak najbardziej. Problem
    w tym, ze zbyt wiele osob podejmuje sie takiego zajecia mimo, ze nie
    powinni. Nie wystarczy bowiem znac HTML. Trzeba miec wyczucie estetyki,
    wiedziec jak konstruowac czytelne i mile dla oka strony, oraz posiadac zmysl
    artystyczny. Niestety - o tym zapomina zdecydowana wiekszosc "webmasterow"
    oglaszajacych sie na grupach jako tanio-szybko-skutecznie i wykonujacych
    roboty za 50 zl od sajtu.

    No i oczywiscie trzeba byc zorientowany w problematyce internetu - wiedzec
    co sie ludziom podoba, a na widok czego maja drgawki.

    Jesli sadzisz, ze spelniasz te wymagania to wykonaj ze 2-3 zlecenia pro
    publico bono, abys mogl pokazac pracodawcy co tak naprawde potrafisz.

    Merlin