PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Mon, 17 Jan 2005 14:23:09 +0100

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:675c.00001751.41eb951e@newsgate.onet.pl...
    > Witaj
    > A ja w odróżnieniu od większości osób polecam przyjazd tutaj, jeśli
    oczywiście
    > masz na to ochotę. Nie przejmuj się tym, że nie ma pracy i jest takie duże
    > bezrobocie. Magia papierka w Polsce nadal jest duża i jako osoba z wyższym
    > wykształceniem zdobytym w Australii masz duże szanse.

    Doswiadczenie zawodowe w krajach z dluzsza tradycja kapitalistyczna niz PL
    powoduje u wielu pracodawcow niesamowity entuzjazm, bo oni marza o kims z
    zachodnia kultura pracy, a nie z polska kultura pracy. Szczegolnie w duzych
    firmach, gdzie kontakty miedzynarodowe sa na porzadku dziennym.

    > Na tym forum znajdują się
    > w większości bezrobotni, sfrustrowani (bez urazy), bo od dłuższego czasu

    Nie wiem, czy w wiekszosci. Nie zliczalam nigdy ilosci osob przyznajacych
    sie do braku pracy, niezadowolenia z pracy, zadowolenia z pracy wsrod
    odzywajacych sie na grupie, ale wydaje mi sie, ze mamy tu pelne spektrum,
    przy czym nie ma tu przedstawicieli tej czesci spoleczenstwa, ktora jest w
    najgorszej sytuacji, bo dostep do Internetu i komputer iles tam kosztuje. Za
    to w przypadku kazdej sprawy niezadowoleni i przeciwni krzycza najglosniej.

    > próbują zmienić pracę. Ale skoro 20% mamy bezrobocia tzn, że 80% pracę ma,
    więc
    > dlaczego wszyscy zakładają, że automatycznie dołączysz do mniejszości?

    No wlasnie. Bezrobocie na polskim rynku pracy ma charakter w duzej mierze
    strukturalny. 70% ludzi bije sie o 30% ogloszen, a wielu pracodawcow
    narzeka, ze nie moze znalezc pracownikow.

    Nalezy sie nie bac statystyk, bo 1) na terenie duzych miast bezrobocie jest
    znacznie nizsze niz ta mityczna srednia, ksztaltowana w duzej mierze przez
    male miasteczka, gdzie poupadaly panstwowe zaklady zostawiajac ludzi z
    wyksztalceniem zawodowym na bruku 2) w grupie osob z wyzszym wyksztalceniem
    bezrobocie jest znacznie nizsze niz srednie bezrobocie, bo srednią zawyza
    ilosc osob z zawodowym i srednim.

    Jesli ktos jest czlowiekiem z wyszym wyksztalceniem mieszkajacym lub
    zamierzajacym mieszkac w miescie >400 tys., to on nie funkcjonuje w
    warunkach 20% bezrobocia, tylko najwyzej 10%, a czesto znacznie
    mniejszego.(*)

    I.

    (*) Na prosbe moge wyslac na grupe lub priv dane z UP zawierajace procenty
    bezrobocia na terenach miast i w roznych pod wzgledem wyksztalcenia grupach,
    gdyby ktos sadzil, ze sobie te liczby wysysam z palca. :) Sadze zreszta, ze
    te dane bez problemu mozna tez nalezc na Sieci.