PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
    From: r...@r...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: 7 Aug 2003 08:38:44 GMT
    Sender: "Użytkownik risp.pl - smart"<r...@r...pl>

    jeszcze do tej oczywistosci sie przyczepie ;-)
    nie jest oczywiste, ze trzba jakakolwiek produkcje/wydobycie ograniczac.
    Oczywiste jest, ze trzeba przestac do tego doplacac, bo to NIE JEST budzetowka.
    Niemcy moga sobie dopacac, bo ich budzetowka ma sie (stosunkowo) dobrze.
    Nasza budzetowka nie dostaje kasy im naleznej, w budzecie nie ma nadmiaru
    kasy na regulowanie gospodarki w sposob, w jaki to sie robi.
    Policja, edukacja, sluzba zdrowia, wojsko, socjal (rozdajacy jalmuzny(!) biednym
    i nieubezpieczonym) ma ogromne potrzeby i na to kasy nie ma. Skoro na to nie ma,
    to nie powinno byc na nic innego!

    Osobiscie nie wykluczam takiego scenariusza, ze urynkowione kopalnie,
    kiedy zacznie im _naprawde_ zalezec na zmianach, unowoczesnieniu,
    zmniejszeniu kosztow itd. zaczana generowac zysk.
    Nagle moze sie okazac, ze jestesmy (gornicy, kopalnie SĄ - nie ja czy my
    personalnie ;-)) w stanie produkowac wegiel tanio. Tanio i mimo to zyskownie.
    Ale puki co nie ma takie potrzeby - dopuki mozna brac pensje bez kombinowania.

    pozdrawiam

    romekk