PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przerwa w pracy!

  • 11. Data: 2007-11-08 20:35:28
    Temat: Re: Przerwa w pracy!
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgvqok$eoj$1@inews.gazeta.pl Taki tam pracownik...
    <l...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Usenet jest po to żeby czegoś się dowiedzieć
    Zgadza się, toteż na wpół piśmienny młot dowie się, że jest młotem.
    Jeśli zaś jest młotem do kwadratu, to się za tę wiedzę obrazi.

    A bardziej serio - to prawda.
    Oraz po to żeby ktos mógł komuś jakąś wiedzę dać - jak nikt tu swej wiedzy
    nie da, to się niczego nie dowiesz.
    Dowiedzieć się można na dwa sposoby:
    - milcząco czytać dyskusje, trzepać archiwum;
    - zadawać pytania i aktywnie dyskutować.
    Jedno i drugie trzeba umieć. Jednak nieumiejętność realizacji pierwszego
    jest niezauważalna i bezśladowa, drugiego zaś publiczna, śmiecąca i
    żenująca.

    >, a nie żeby emanować
    > elokwencją czy umiejętnością bezbłędnego wysławiania sie w języku
    > polskim.
    Czyżbyś uważał, że jak ktoś po prostu umie się wysłowić poprawnie to
    EMANUJE? ;))
    To co robi ten, co nie umie?

    > Co ty kurde Miodek jesteś?
    Bez przesady...

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-11-08 20:46:45
    Od: ps <p...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Może mu chodziło i konstytucje:P

    Moze on sam nie wie z czym to ma byc zgodne. I co z tego - ma prawo nie
    wiedzieć, więc pyta, tak?
    A jesli konstytucja to reguluje - to wlaśnie on tego szuka. A jesli nie
    wie z czym to ma byc zgodne - to wlasnie tutaj pyta i oczekuje odpowiedzi.

    Wracajac do jego pytania:
    Jesli uwazasz, że ta przerwa jest z czyms (z czymkolwiek, choćby
    katechizmem) zgodna - to mu o tym napisz.

    A jesli uważasz że absulutnie z czyms (czymkolwiek, chocby napisem na
    drzwiach piekla)nie jest zgodna to mu tak napisz.

    Będa to sensowne odpowiedzi.

    Nie rozumiem co dla Was nie jest jasne w jego pytaniu.

    Jakby napisał, że chodzi o Kodeks Pracy, to pewnie byście się zapytali:
    Ale Kodeks w Polsce?, czy może na Ukrainie? Bo nie napisałes, skad mamy
    ise tego domyslić.
    Po prostu makabrycznie wkurzaja mnie tacy, co zawsze sie czepiają słówek
    (wie, wiem - tez ise teraz czepiam - ale to tylko krytyka Waszego
    czepialstwa), pomimo, ze sens pytania jest jasny.

  • 13. Data: 2007-11-08 20:52:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgvrts$fp3$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Zgadza się, toteż na wpół piśmienny młot dowie się, że jest młotem.
    > Jeśli zaś jest młotem do kwadratu, to się za tę wiedzę obrazi.

    Ledwo napisałem i już jest dowód słuszności.
    Zobacz sobie:

    Zadałem sobie trud aby domyślić się co prostak-wątkosprawca miał na "myśli"
    w swym bełkocie (właściwa konfiguracja czytnika MSOE i prawidłowe cytowanie
    także zresztą przekroczyły jego mozliwości intelektualne), sprawdziłem w
    ustawie i komentarzach, poświęciłem czas i odpowiedziałem.
    Powtórzę - masz słuszność, usenet jest po to, aby się czegoś dowiedzieć. Ja
    się np. po raz któryś dowiedziałem, że straciłem czas odpowiadając chamowi.
    Chyba się w ogóle nie uczę... ;)

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-11-08 21:05:25
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ps pisze:

> [...]
    > wie z czym to ma byc zgodne - to wlasnie tutaj pyta i oczekuje odpowiedzi.

    No nie róbmy sobie jaj. Dorosła osoba zaczynająca pracę przynajmniej
    powinna wiedzieć jakie dokumenty regulują te sprawy.
    A poza tym jak nie wiedział to powinien się dowiedzieć na BHP które jest
    obowiązkowe.

    > Nie rozumiem co dla Was nie jest jasne w jego pytaniu.

    Dla mnie nie jest nie czytelne: poco ta odległość szatni itp, a brak
    wyjaśnienia jak tak naprawdę jest z tą przerwą: czy jest to przerwa czy
    pracują te 8h 15min.

    > Jakby napisał, że chodzi o Kodeks Pracy, to pewnie byście się zapytali:

    Czepiasz się.

  • 15. Data: 2007-11-08 21:06:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgvsju$e1l$1@opal.icpnet.pl ps <p...@o...pl> pisze:

    > Moze on sam nie wie z czym to ma byc zgodne.
    > I co z tego - ma prawo nie wiedzieć, więc pyta, tak?
    Jedziesz po bandzie trochę.
    Pracownik nie wie, że istnieje coś takiego jak prawo pracy??
    Pytania sklecić sensownie nie umie?

    > Wracajac do jego pytania:
    > Jesli uwazasz, że ta przerwa jest z czyms (z czymkolwiek, choćby
    > katechizmem) zgodna - to mu o tym napisz.
    I tu masz poniekąd rację.
    Ja mu napisałem, że jest zgodne (i to jest prawda).
    I co? Warto było się starać i czas tracić dla chama?
    Pocieszyć się można tylko, że może ktoś kiedyś skorzysta archiwum czytając.

    > Po prostu makabrycznie wkurzaja mnie tacy, co zawsze sie czepiają słówek
    No, to masz problem.
    Zrób z nim coś, bo nerwica będzie jak nic, albo i co gorszego. ;)

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-11-08 21:11:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgvtmi$rhm$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Dla mnie nie jest nie czytelne: poco ta odległość szatni itp, a brak
    > wyjaśnienia jak tak naprawdę jest z tą przerwą: czy jest to przerwa czy
    > pracują te 8h 15min.
    No, to teraz sobie dodatkowo zarobię, ale co mi tam... ;))
    - nieczytelne,
    - po co,
    - itp.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-11-08 21:32:12
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tomasz napisał(a):
    > Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Z prawem

    Jest to zgodne z prawem. Pracodawca musi Ci dać 1 przerwę płatną - 15
    minut, oraz może dać drugą przerwę, bezpłatną, na czas nie dłuższy niż
    godzinę.

    art. 129(10) kp:
    § 1. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin,
    pracodawca jest obowiązany wprowadzić przerwę w pracy trwającą 15 minut,
    którą wlicza się do czasu pracy.

    oraz

    art. 141
    § 1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy niewliczaną do
    czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut, przeznaczoną na
    spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2007-11-08 21:44:32
    Od: ps <p...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Jedziesz po bandzie trochę.
    > Pracownik nie wie, że istnieje coś takiego jak prawo pracy??

    Byc może wie - w takim razie "Tomek" (ten, co nie wiedzial) po co się
    pyta - skoro pytanie jest takie oczywiste i dotyczy PP. Po co sie pyta
    skoro kazdy to wie?
    O tym wlasnie piszę - że wiekoszośc ludzi ma świadomośc czego dotyczy
    pytanie. Z wyjątkiem tej wąskiej grupy, która musi sie upewnić, czy
    czasem nie chodzi o wspomniane "piramidy"!

    > Pytania sklecić sensownie nie umie?

    Usenet nie jest tylko dla ludzi inteligentnych i szybko myślacych. Nie
    oczekujcie ze wszyscy sa na Waszym poziomie. Mamy tu caly przekroj
    spolecznstwa.

    [...]
    > I tu masz poniekąd rację.
    > Ja mu napisałem, że jest zgodne (i to jest prawda).
    > I co? Warto było się starać i czas tracić dla chama?

    Masz racje - ale to sie okazalo pozniej.

    > No, to masz problem.
    > Zrób z nim coś, bo nerwica będzie jak nic, albo i co gorszego. ;)

    Tak juz mam - staram sie naprawiac to bagno, hehe

    A nawiasem:

    > Zrób z nim coś, bo nerwica będzie jak nic, albo i co gorszego.

    Analogicznie do pierwszego postu Tomka (nie mylić z Tomaszem - to kto
    inny), mógłbym odpowiedzieć tak:

    > Zrób z nim coś,

    Ale co? Mam sie domyślić?

    > bo nerwica będzie jak nic, albo i co gorszego.

    Ale co gorszego? Ile razy mam Wam tłumaczyc ze nie zamierzam sie
    domyslac co macie na myśli...

    Reasumując - moim zdaniem, sa pewne rzeczy na tyle oczywiste, ze czasem
    nie ma sesnu łapac ludzi za słówka. No chyba ze komus to sprawia
    przyjemność... Ale to juz inna bajka.
    Dobranoc,

  • 19. Data: 2007-11-08 21:48:17
    Od: ps <p...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Czepiasz się.

    Błyskotliwa uwaga ;)
    Pokazuje Tobie mechanizm Twojej odpowiedzi, którą się czepiales.

  • 20. Data: 2007-11-08 21:51:56
    Od: ps <p...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > No, to teraz sobie dodatkowo zarobię, ale co mi tam... ;))
    > - nieczytelne,
    > - po co,
    > - itp.

    "nie jest nie czytelne"
    Co to znaczy? Czy podwójne zaprzczenie powinniśmy traktować jako
    potwierdzenie? Ale mamy sie tego domyslic, czy jak... ?
    I jak to sie ma do sugerowanej przez Ciebie umiejętnosci formulowania
    czytelnych przekazów?

    ortow sie nie czepiam - uwazam, ze w goraczce rozmowy i emocji sa one w
    pewnym stopniu dopuszczalne.