PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw › Re: Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw
    Date: Thu, 12 Dec 2002 15:55:35 +0100

    Użytkownik "Dante" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:at8qd8$kbi$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:at8o17$ave$...@n...tpi.pl...
    >
    > na jakiej podstawie takie bzdury wypisujesz?
    > znam kilka krajow gdzie przemysl ciezki jest glownym fundamentem
    gospodarki
    > albo takie gdzie przemysl ciezki sprawil jej duzy wzrost
    > podac Ci przyklady??

    Bardzo prosze. Tylko nie podawaj przykladu Niemiec gdzie tego typu zaklady
    sa regularnie dotowane, przez roznego rodzaju ulgi.

    > To ze teraz
    > coraz
    >
    > skad wziales te dane , ze stajemy sie panstwem coraz bogatszym????
    > ja jakos widze cos zupelnie innego
    > takze argumenty poprosze:)

    Prosze bardzo. Przecietna pensja w latach 70 wynosila okolo 30 dolador,
    teraz chyba sam wiesz ile. TO musialo sie przelozyc na spadek rentownosci,
    tych zakladow.

    > Niestety w przemysle ciezkim wzrost
    >
    > pensje wcale nie rosna a wrecz odwrotnie istnieje tendencja spadkowa i to
    > dosc znaczna duzo ludzi nie otrzymuje w terminie wynagrodzen a kodeks
    pracy w tego typu
    > zakladach jest nagminnie lamany

    Zwroc uwage nie na sile nabywcza, bo ta jest rozna w zaleznosci od stopnia
    fiskalizmu panstwa i wielkosci szarej strefy.
    Realne zarobki w $ wzrosly i to znacznie.

    > z tego co wiem to placa normalne skladki emerytalne tak jak kazdy

    No wlasnie. Wiec ludzie ktorzy pracuja dluzej funduja emerytury ludziom
    pracujacym krocej.

    > Przeciez kazdy osiol wie ze na slasku powinna byc wyzsza niz w
    >
    > moze osiol tak ,ale jako ze sie nie zaliczam do oslow to nie wiem i uwazam
    > ze skladka powinna byc taka sama tylko opieka medyczna na wyzszym poziomie
    > niz w innych rejonach kraju

    A z kad na to niby maja isc pienieadze?? Jezeli pieniadze na leczenie ida ze
    skladek, a skladki sa mniej wiecej takie same(oczywiscie tu dochodzi jeszcze
    poziom zarobkow) w calym kraju, to z tego wynika ze jezeliby wszczyscy
    zarabialmi mniej wiecej tyle samo, to paradoksalnie opieka medyczna bylaby
    najwyzsza w miejscach zyje sie zdrowiej, poniewaz na jednego pacjenta bedzie
    wiecej pieniedzy z ze skladek niz w miejscu gdzie tych pacjentow bedzie
    wiecej.

    > nikt nie jest winny , ze mieszka na terenie bardziej zanieczyszczonym i
    > jezeli juz to panstwo jest mu za to cos winne

    ?? A czym jest winny wlasciciel samochodu mieszkajacy w regionie o
    najwyzszym stopni kradziezy?? Ubezpieczenie wozu kosztuje tam znacznie
    wiecej.

    > polska nie jest panstwem srednio zamoznym , przynajmniej nie w europie
    > a o szkodliwosci branzy to chyba dowiedziales sie z dobranocki bo nie wiem
    > na jakiej podstawie takie wnioski wysuwasz

    Na podstawie umieralnosci noworodkow. Spojrz w statystyki, a dowiesz sie
    gdzie zycie jest najbardziej szkodliwe.

    > Jedyny
    sa

    > co do wzgledow ekonomicznych patrz wyzej co napisalem
    > a co do wzgledow strategicznych to sa tak samo wazne jak kazde inne i maja
    > ogromny wplyw na cene

    Nie za bardzo wiem o co ci w tym punkcie chodzi