PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw › Re: Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw
    From: "Dante" <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przemysl ciezki - kula u nogi "bogatych" spoleczenstw
    Date: Thu, 12 Dec 2002 02:56:57 +0100

    Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at8o17$ave$...@n...tpi.pl...
    > Moze troche ntg. ale jakos ostatnio sporo tego typu tematow na tej grupie.
    > Wlasnie chcialem tutaj rozpoczac dyskusje na temat braku perspektyw dla
    > przemyslu ciezkiego i wydobywczego w bogatych spoleczenstwach.

    na jakiej podstawie takie bzdury wypisujesz?
    znam kilka krajow gdzie przemysl ciezki jest glownym fundamentem gospodarki
    albo takie gdzie przemysl ciezki sprawil jej duzy wzrost
    podac Ci przyklady??

    To ze teraz
    > naszemu przmyslowi ciezkiemu i wydobywczemu oraz rolnictwu powodzi sie
    coraz
    > gorzej i bedzie powodzic jeszcze gorzej w duzej mierze wynika z tego ze
    > stajemy sie krajem coraz bogatszym.

    skad wziales te dane , ze stajemy sie panstwem coraz bogatszym????
    ja jakos widze cos zupelnie innego
    takze argumenty poprosze:)

    Niestety w przemysle ciezkim wzrost
    > wydajnosci jest bardzo powolny, a pensje rosly i rosna o wiele szybciej co
    > powoduje spadek rentownosci, a w konsekwencji jej brak i straty.

    pensje wcale nie rosna a wrecz odwrotnie istnieje tendencja spadkowa i to
    dosc znaczna
    duzo ludzi nie otrzymuje w terminie wynagrodzen a kodeks pracy w tego typu
    zakladach jest nagminnie lamany

    > W naszym kraju na dodatek mamy chora systuacje, bo oprocz oficjalnych
    > dotacji sa jeszcze te ukryte jak w przypadku ubezpieczen spolecznych:
    > -niska skladka ubezpieczenia emerytalnego - pracownicy tych branz powinni
    > placic o wiele wyzsze skladki emerytalne, na moje oko co najmniej 2 razy
    > wiecej

    z tego co wiem to placa normalne skladki emerytalne tak jak kazdy

    > -niska skladka rentowo wypadkowa- wiadomo liczba wypadkow jest znaczna co
    > tez wiaze sie z punktem poniezej
    > -niska skladka ubezpieczenia zdrowotnego - ludzie pracujacy w przemysle
    > ciezkim sa zagrozeni chorobami zawodowymi, ktore sa drogie i dlugotrwale w
    > leczeniu.
    > Do tego dochodzi brak zroznicowania skladki ze wzgledu na miejsce
    > zamieszkania.
    Przeciez kazdy osiol wie ze na slasku powinna byc wyzsza niz w
    > reszcie kraju.

    moze osiol tak ,ale jako ze sie nie zaliczam do oslow to nie wiem i uwazam
    ze skladka powinna byc taka sama tylko opieka medyczna na wyzszym poziomie
    niz w innych rejonach kraju
    nikt nie jest winny , ze mieszka na terenie bardziej zanieczyszczonym i
    jezeli juz to panstwo jest mu za to cos winne

    > Reasumujac, z powyzszego wynika ze branza ta jest wyjatkowo szkodliwa w
    > panstwach juz srednio zamoznych, do jakich Polska sie zalicza.

    polska nie jest panstwem srednio zamoznym , przynajmniej nie w europie
    a o szkodliwosci branzy to chyba dowiedziales sie z dobranocki bo nie wiem
    na jakiej podstawie takie wnioski wysuwasz

    Jedyny
    > przemawiajacy fakt istnienia tego przemyslu(o rozwoju nalezy zapomniec) sa
    > wzgledy strategiczne. Nalezy sie wiec pogodzic z faktami, a nie walczyc z
    > wiatrakami.

    co do wzgledow ekonomicznych patrz wyzej co napisalem
    a co do wzgledow strategicznych to sa tak samo wazne jak kazde inne i maja
    ogromny wplyw na cene , no ale chyba takich prostych rzeczy nie musze tobie
    tlumaczyc

    Dante